به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، هفته دوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ از ۱۵ خرداد در شهرهای کوکورا ژاپن (گروه سوم) و اوتاوا کانادا (گروه چهارم) آغاز شده است و تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه از ساعت ۶:۳۰ دقیقه امروز پنجشنبه ۱۷ خرداد به مصاف برزیل رفت و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، هفته دوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ از ۱۵ خرداد در شهرهای کوکورا ژاپن (گروه سوم) و اوتاوا کانادا (گروه چهارم) آغاز شده است و تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه از ساعت ۶:۳۰ دقیقه امروز پنجشنبه ۱۷ خرداد به مصاف برزیل رفت و ۳ بر یک مغلوب حریف شد.

تیم ملی والیبال ایران در بازی قبلی خود مقابل ژاپن هم شکست خورد و شاگردان پائز تاکنون هیچ بردی در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال به دست نیاوردند. ملی پوشان کشورمان یک ست در هفته اول به پیروزی رسیدند و یک ست هم در دیدار برابر برزیل گرفتند.

ست اول: ایران ۱۹ – برزیل ۲۵

بازی تا امتیاز ششم برای هر دو تیم پایاپایی پیش رفت، تا اینکه برزیلی‌ها با سرویس‌های خوب سه امتیاز پیش افتادند. در ادامه سرویس‌ها و توپ گیری‌های دیدنی برزیلی‌ها و هم چنین دریافت‌های ضعیف ملی پوشان بازی را به سود برزیلی‌ها پیش برد و آنها با امتیاز ۱۶ بر ۱۰ از ایران پیش افتادند.

تیم ایران در این بازی دفاع خوبی مقابل بازیکنان برزیل انجام نمی‌دادند و به شدت ضعیف بودند، تا اینکه موریس موتا پائز از هر دو وقت استراحت خود در این بازی استفاده کند. پس از وقت استراحت ایران با سرویس‌های خوب امین اسماعیل نژاد کمی اختلاف را کم کرد اما برزیلی‌ها از همان ابتدای بازی فاصله امتیاز را زیاد کرده بودند و سرویس‌های خوب اسماعیل‌نژاد به تنهایی نتوانست امتیازهای از دست رفته ایران را در دفاع بپوشاند و در نهایت این ست با پیروزی برزیل به پایان رسید.

ست دوم: ایران ۲۵ – برزیل ۲۲

شروع ست دوم با عملکرد طوفانی ایران همراه بود و آنها سه بر صفر پیش افتاد. روند خوب تیم ملی و سرویس پوریا حسین خانزاده باعث شد تا رزنده سرمربی تیم برزیل در همان شروع بازی، زمانی که ایران ۶ بر ۲ پیش بود وقت استراحت بگیرد. اما در ادامه روند خوب تیم ملی باز هم ادامه داشت  و امین اسماعیل نژاد و مرتضی شریفی هر دو با عملکرد قابل قبول خود  یک به یک امتیاز ها را جمع می کردند به طوری که بازی ۱۵ بر ۹ به سود ایران بود.

تیم ملی برخلاف ست اول خوب کار کرد و همین موضوع باعث شد تا سرمربی برزیل، برای دومین بار وقت استراحت بگیرد. در ادامه عملکرد خوب ملی پوشان باعث شد تا شاگردان رزنده تمرکزشان بهم بریزد و امتیاز سرویس را از دست بدهند و بازی با نتیجه ۱۹ بر ۱۲ به سود ایران پیش برود. اما در ادامه ورق برگشت و برزیلی ها  با دفاع های عالی و اشتباه بازیکنان ایران به بازی برگشتند و اختلاف امتیاز را به سه رساندند. پائز هم پس از این موضوع وارد عمل شد و از هر دو وقت استراحت خود استفاده کرد. آبشار خوب اسماعیل نژاد و دفاع دیدنی حسین خانزاده بازی را به سود ایران پیش برد.در امتیازهای پایانی برزیلی ها هر چه تلاش کردند نتوانستند به امتیازات تیم ملی ایران برسند و این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به ایران واگذار کردند.

ست سوم: ایران ۱۶- برزیل ۲۵

برخلاف ست دوم، این بار برزیلی‌ها شروع طوفانی داشتند و بازی را خوب شروع کردند. آبشارها و سرویس‌های برزیلی‌ها بازی را از همان ابتدا با نتیجه ۶ بر ۲ جلو انداخت. اما بازیکنان ایران خیلی زود به خودشان آمدند و  سرویس‌های خوب خانزاده اختلاف امتیاز را به یک رساند و همین موضوع باعث شد تا رزنده وقت استراحت بگیرد. پس از وقت استراحت، برزیلی ها دوباره خوب شروع کردند و چندین امتیاز متوالی گرفتند.

ضعف ملی‌پوشان ایران در دریافت، برزیلی‌ها را تیم برتر میدان کرد.انها با سرویس‌های حساب شده و گرفتن امتیاز سرویس نتیجه را ۱۸ بر یازده پیش بردند تا موریس موتا پائز هر دو وقت استراحت خود را بگیرد. ایران در این بازی همچنان در دفاع ضعیف کار کرد و برزیلی‌ها خیلی راحت این ست را با اختلاف امتیاز بالا پیش بردند  و با نتیجه ۱۶ بر ۲۵ پیروز شدند.

ست چهارم: ایران ۲۳- برزیل ۲۵

بازی در ست چهارم برای هر دو تیم پایاپای پیش رفت و هر دو تیم در امتیاز ۱۵ برابر شدند. در میانه‌های بازی مرتضی شریفی کمی دچار مشکل شد اما بلافاصله مشکلش برطرف شد و بازی ادامه پیدا کرد. سرویس بازیکن برزیل و دفاع ضعیف بازیکنان ایران امتیاز ۱۶ را نصیب برزیل می‌کند تا بلافاصله پائز وقت استراحت بگیرد. پس از وقت استراحت، برزیلی‌ها امتیاز یک سرویس را به ایران دادند تا بازی در امتیاز ۱۶ برای هر دو تیم مساوی پیش برود.

همچنان بازی پایاپایی پیش رفت و خطای بازیکنان هر دو تیم در سرویس باعث شد تا در امتیاز ۱۹ بازی برابر پیش برود. سرویس خوب مرتضی شریفی و آبشار اسماعیل نژاد امتیاز ۲۰ را برای ایران ثبت کرد. اما برزیلی‌ها به سرعت آن را جبران کردند.

دومین وقت استراحت پائز زمانی گرفته شد که برزیلی‌ها دو امتیاز جلو افتادند و بازی با نتیجه ۲۲ بر ۲۰ پیش رفت. آبشار بی نقص مرتضی شریفی اختلاف را یک امتیازی کرد اما خطای اسماعیل‌نژاد در آبشار امتیاز ۲۳ را به برزیلی‌ها داد، البته در ادامه بازیکن برزیل سرویس را از دست داد تا امتیاز ۲۲ هم برای ایران ثبت شود.برزیلی‌ها در لحظات پایانی بازی در تلاش هستند تا فاصله امتیاز را بیشتر کنند و در نهایت این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به پایان برسانند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر