به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از ساعت صفر بامداد شنبه پنجم خرداد به مصاف ایتالیا رفت. ترکیب ایران: محمدطاهر وادی، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، امین اسماعیل‌نژاد، مرتضی شریفی، مبین نصری و محمدرضا حضرت پور سرمربی: مائوریسیو موتا پائز […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از ساعت صفر بامداد شنبه پنجم خرداد به مصاف ایتالیا رفت.

ترکیب ایران: محمدطاهر وادی، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، امین اسماعیل‌نژاد، مرتضی شریفی، مبین نصری و محمدرضا حضرت پور

سرمربی: مائوریسیو موتا پائز

تیم ملی والیبال ایران در دیدار مقابل ایتالیا لباس قرمز بر تن کرد لیبروهای تیم ملی هم سرمه‌ای پوش بودند. همچنین تیم ملی والیبال ایتالیا با لباس آبی مقابل ایران قرار گرفت.

تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار خود مقابل صربستان که حریف مستقیم برای صعود به المپیک پاریس بود، با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.

ست اول؛ ۲۵ بر ۱۹ به سود ایتالیا

اولین امتیاز برای ایران به دست آمد، مرتضی شریفی دو بار در خط سرویس قرار گرفت و توانست با یک سرویس خوب و هماهنگی بازیکنان یک امتیاز برای ایران ثبت کند. بازی هر دو تیم پایاپایی پیش رفت. اما در ادامه ایران توانست اختلاف امتیاز را به عدد ۳ برساند و نتیجه ۹ بر ۶ به سود ایران بود، بلافاصله بعد از این اتفاق دجورجی سرمربی ایتالیا تقاضای وقت استراحت داد. بازیکنان ایتالیایی چندین سرویس از دست دادند و ایران برتر میدان بود. ایتالیایی که چندین امتیاز عقب بودند، از ایران پیشی گرفتند و همین موضوع باعث شد پائز تقاضای وقت استراحت کند. در ادامه بازی، پوریا حسین خانزاده جای خود را با امین اسماعیلی نژاد عوض کرد و در خط جلو قرار گرفت. در امتیازهای پایانی و در حالی که ایتالیا تیم برتر میدان است و نتیجه ۲۱ بر ۱۷ بود، میلاد عبادی‌پور در ترکیب تیم قرار گرفت. سرویس مرتضی شریفی به بیرون رفت و امتیاز ۲۳ برای ایتالیا ثبت شد. بازیکنان ایران خطاهای زیادی روی تور داشتند و در نهایت این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود ایتالیا به پایان رسید.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود ایتالیا

در شروع بازی دو امتیاز نصیب ایتالیایی‌ها شد و پشت سر آن چند امتیاز دیگر هم کسب کردند. مهدی جلوه در خط سرویس قرار گرفت اما توپ‌گیری در داخل زمین به تیم ایران کمک نکرد و نتیجه ۵ بر ۱ به سود ایتالیا پیش رفت. در ادامه اسماعیل‌نژاد در خط سرویس قرار گرفت اما توپ برگشتی دفاع نشد و باز هم امتیاز نصیب ایتالیایی‌ها شد، ایتالیایی‌ها یک سرویس خراب کردند و بازیکنان ایران هم چند امتیاز به دست آوردند تا نتیجه ۱۰ بر ۷ شد. ایران دفاع خوبی در این بازی نداشت و پائز مجبور شد وقت استراحت بگیرد. در ادامه سرویس خوب بازیکن ایتالیا به زمین ایران نشست و هیچیک از دریافت کنندگان ایران نتوانستند توپ را مهار کنند، نتیجه ۱۳ بر ۷ به سود ایتالیا پیش رفت تا پائز دوباره وقت استراحت دوم را گرفت. دفاع خوب بازیکنان ایتالیا کار را برای ایران سخت کرد و با نتیجه ۲۰ بر ۱۲ از ایران پیش افتادند. دو تعویض پائز انجام شد و اسماعیل‌نژاد در خط جلو به زمین برگشت و وادی هم در خط سرویس قرار گرفت. در امتیازات پایانی مرتضی شریفی نتوانست سرویس پرشی بزند و امتیاز ۲۲ را تقدیم ایتالیایی‌ها کرد. در ادامه دفاع خوب بازیکنان ایران و هماهنگی آنها باعث شد تا آبشار میلاد عبادی پور در زمین ایتالیایی‌ها بنشیند و به امتیاز ۱۶ برسند، اما بلافاصله مهدی جلوه سرویس خراب کرد تا امتیاز ۲۳ نصیب ایتالیا شد. دو امتیاز متوالی برای ایران ثبت شد اما در نهایت ایتالیا به امتیاز ۲۵ رسید و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود ایتالیا به پایان رسید.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۱ به سود ایتالیا

اولین امتیاز این ست برای ایران ثبت شد، بازیکن ایتالیا در خط سرویس قرار گرفت و توپ در حال رفت و برگشت بود و بازیکنان ایران دو بار تلاش کردند تا توپ را در زمین حریف بخوابانند اما سیمونه بازیکن ایتالیا آن را دفاع کرد و این امتیاز هم نصیب ایتالیا شد. بازیکنان ایران در مقابل ایتالیا در دفاع عملکرد بسیار ضعیفی داشتند. چندین امتیاز متوالی برای ایتالیا ثبت شد تا پائز مجبور شد وقت استراحت اول را گرفت. در یک رالی جذاب و رفت و برگشت توپ دهمین امتیاز برای ایتالیا ثبت شد و امتیاز ایران هم ۴ بود. در ادامه بازی ایتالیا همچنان تیم برتر میدان بود و بازی با نتیجه ۲۰ بر ۹ ادامه پیدا کرد، نصری توانست امتیاز ۱۰ را برای ایران بگیرد. اما او بلافاصله در خط سرویس قرار گرفت اما سرویس او اوت شد و ایتالیا به امتیاز ۲۱ برسد. در امتیازهای نهایی زور بازیکنان ایران به ایتالیا نرسید و با نتیجه ۲۵ بر ۱۱ این ست را هم تقویم حریف کردند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر