یعثوب نژادمحمد در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ۴۷ جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری در سال جاری برگزار شده که در این جلسات سعی شد با شناسایی قوانین مخل کسب و کار و تولید تسهیل گری در این بخش انجام شود. وی تصریح کرد: در دو سال گذشته ۷۰ مورد از […]

یعثوب نژادمحمد در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ۴۷ جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری در سال جاری برگزار شده که در این جلسات سعی شد با شناسایی قوانین مخل کسب و کار و تولید تسهیل گری در این بخش انجام شود.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته ۷۰ مورد از قوانین مشکل آفرین در مسیر سرمایه گذاری و تولید استان شناسایی شد تا با همکاری مسئولان استانی و هیأت مقررات زدایی کشور بتوان این قوانین و مقررات را که مخل تولید و بهبود فضای کسب و کار بودند، رفع کرد.

۳۰ مورد فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: امسال ۱۲۰ مورد از موضوعات مشکل آفرین در مسیر سرمایه گذاری به صورت استانی و در قالب آیین نامه ها و بخشنامه اصلاح شده و ما شاهد تحرک جدی در جذب سرمایه گذاران واقعی بودیم.

نژادمحمد افزود: ۹۰ درصد این مسائل و موضوعات رفع شده و مابقی نیز با راهکارهای درست و واقع بینانه در مرحله تأیید و تسهیل گری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ۳۰ مورد فرصت سرمایه گذاری در سال های گذشته شناسایی شده بود و ۱۲۰ مورد از این فرصت های سرمایه گذاری نیز در مرحله مطالعه و امکان سنجی قرار دارد.

نژادمحمد به رونمایی از اطلس سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و ادامه داد: دهه فجر امسال این رونمایی انجام شد و در فاز اول اطلس سرمایه گذاری سعی شد تا نقشه برداری و بارگذاری اطلاعات در قالب این سیستم به انجام برسد.

زمین ۵۳ هکتاری واگذار شده به پتروشیمی به سرمایه گذار جدید واگذار می شود

وی اضافه کرد: از ۷۰ مورد از قوانین مخل کسب و کار، ۲۱ مورد در سال جاری مورد شناسایی قرار گرفته که از این تعداد ۱۷ مورد مصوب و مابقی نیز قرار است تا آخر اردیبهشت ماه تسهیل و به استان ابلاغ شود.

نژادمحمد بیان کرد: در چند جلسه اخیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شش مورد از این قوانین که ماهیت استانی و ملی داشتند، مورد رصد و پیگیری قرار گرفته و انتظار می رود به سرعت و با تدابیر کشوری و استانی این موانع رفع شود.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در آخرین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی قرار شد سازمان تأمین اجتماعی یکی از گواهینامه های صادر شده از فنی و حرفه ای و یا اداره کل میراث فرهنگی را برای فعالان صنایع دستی ملاک قرار داده و نسبت به پوشش بیمه ای اقدام کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: در شهرستان اردبیل نیز قرار شد زمین های محدوده حمل آباد برای راه اندازی شهرک صنعتی از لحاظ درجه بندی مرتع در بررسی کارشناسی قرار گرفته و در کنار آن زمین ۵۳ هکتاری واگذار شده برای پتروشیمی اردبیل نیز به سرمایه گذار جدید بدون تغییر کاربری واگذار شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار