به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمد اله‌بخش عصر شنبه در بازدید از کارگاه در حال احداث ماهیان زینتی سرعین با اشاره به گسترش کارگاه‌های تولید و تکثیر ماهیان زینتی در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به استعداد شهرستان، امکان گسترش و توسعه کارگاه‌های تولید ماهیان زینتی وجود دارد و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمد اله‌بخش عصر شنبه در بازدید از کارگاه در حال احداث ماهیان زینتی سرعین با اشاره به گسترش کارگاه‌های تولید و تکثیر ماهیان زینتی در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به استعداد شهرستان، امکان گسترش و توسعه کارگاه‌های تولید ماهیان زینتی وجود دارد و اقدامات اولیه برای توسعه تولید ماهیان زینتی در شهرستان انجام شده است.

وی تصریح کرد: این کارگاه یکی از اولین پروژه‌های تولید ماهیان زینتی در مقیاس خانگی است که با توسعه بازار و افزایش حجم سرمایه‌گذاری، امکان ایجاد کارگاه‌های با مقیاس بزرگ‌تر به شکل صنعتی نیز فراهم خواهد شد و علاوه بر ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی جدید و کارآفرینی، جذابیت خاصی در رونق صنعت گردشگری و توریستی ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل شیلات اردبیل گفت: هم اکنون در سطح استان اردبیل بیش از ۲۰ مرکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی با تولید بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه ماهی در حال فعالیت است.

اله‌بخش همچنین به گونه‌های مهم تولیدی در این مراکز اشاره کرد و افزود: انواع ماهیان زینتی از جمله گلد فیش، مولی سیاه، اسکار، گوپی، فایتر و فلاورهورن در این مراکز تولید و نگهداری می‌شوند و در صورت حمایت جدی و تأمین نقدینگی مورد نیاز می‌توان گونه‌های جدید با ارزش افزوده بالا را نیز تولید کرد.

وی به مزایای اجرای این طرح پرداخت و خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های این نوع فعالیت می‌توان به مبلغ آورده کم متقاضیان، اعطای تسهیلات کم‌بهره، بازدهی کوتاه مدت، ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب و کار اشاره کرد.

اله‌بخش به برنامه‌های اداره کل شیلات استان در رونق و توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری در بخش ماهیان زینتی اشاره کرد و گفت: دوره‌های آموزشی و ترویجی به علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران در این حرفه برگزار می‌شود که در صورت کسب مهارت‌های لازم و آشنایی کافی با نحوه تولید و تکثیر این گروه از آبزیان، شاهد شکوفایی این صنعت در استان خواهیم بود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل بیان کرد: شرایط خوبی در استان به ویژه در شهرستان سرعین حاکم است و مجموعه اداره کل شیلات استان آماده حمایت از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان در این بخش است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر