یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: سال گذشته سه مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان اردبیل صادر شد و امسال نیز سه مجوز جدید سرمایه گذاری برای حضور سرمایه گذاران خارجی صادر شده تا یک روند مناسب و مطلوب را در این حوزه شاهد باشیم. وی از تسهیل قوانین و […]

یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: سال گذشته سه مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان اردبیل صادر شد و امسال نیز سه مجوز جدید سرمایه گذاری برای حضور سرمایه گذاران خارجی صادر شده تا یک روند مناسب و مطلوب را در این حوزه شاهد باشیم.

وی از تسهیل قوانین و مقررات مخل کسب و کار خبر داد و تصریح کرد: ۶۶ مورد قوانین مخل کسب و کار در استان اردبیل شناسایی شده که با انجام مطالعات و بررسی های دقیق بخشی از آنها برای تسهیل گری و رفع موانع به هیأت مقررات زدایی کشور ارسال شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل گفت: ۳۵ مورد از این مقررات برای حذف یا تعدیل شرایط کنونی به هیأت مقررات زدایی کشور ارسال شده که از این تعداد هفت مصوبه ابلاغی را به صورت سراسری شاهد هستیم.

نژادمحمد افزود: مابقی این مصوبات در کمیته های تخصصی در حال بررسی است که بخشی از آنها به صورت استانی اصلاح شده و روند کار برای رفع قوانین مخل کسب و کار ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از شهریور سال ۱۴۰۱ با تلاش دولت سیزدهم صدور مجوز کسب و کار از طریق درگاه ملی انجام می شود و قرار است از سال آینده نیز در قالب شناسه یکتا این فرآیند بهبود پیدا کند.

نژادمحمد اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با تسهیل گری در حوزه سرمایه گذاری به رونق کسب و کار کمک کرده و امکان ایجاد فرصت اشتغال را برای جوانان بیکار مهیا کنیم.

وی بیان کرد: برخی از مجوزها به صورت ثبتی در کمتر از ۲ تا سه روز صادر می شود و هیچ نگرانی از بابت صدور مجوز سرمایه گذاری وجود ندارد.

نژادمحمد در ادامه سخنان خود یادآور شد: برخی از مجوزها نیز به شکل تأییدمحور است که به خاطر استعلام از محیط زیست، استاندارد، شهرداری ها و سایر دستگاه ها ۲ تا سه ماه فرصت صدور مجوز سرمایه گذاری برای آنها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل گفت: تمام تلاش ما بر این است تا از سرمایه گذاران بومی، داخلی و خارجی حمایت کرده و فرصت های بیشتری را برای تولید و اشتغال مهیا کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار