نادر تقی زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در ۱۵ روز اخیر سعی کردیم تا در سنگر تولید در کنار تولیدکنندگان و در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان نیز در کنار مصرف‌کنندگان باشیم تا زمینه تأمین نیازمندی مردم فراهم آید. وی با قدردانی از همراهی مسئولان وزارتی و استانی در کنار […]

نادر تقی زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در ۱۵ روز اخیر سعی کردیم تا در سنگر تولید در کنار تولیدکنندگان و در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان نیز در کنار مصرف‌کنندگان باشیم تا زمینه تأمین نیازمندی مردم فراهم آید.

وی با قدردانی از همراهی مسئولان وزارتی و استانی در کنار مجموعه جهاد کشاورزی در توزیع میوه شب عید و اقلام اساسی مردم به ویژه گوشت سفید و قرمز تصریح کرد: در روزهای آغازین سال شاهد بارش سنگین برف بودیم که به دلیل مسدودیت اکثر راه‌های روستایی از طریق مکاتبه با وزارت جهاد کشاورزی به میزان یک‌هزار تن جو خارج از سهمیه استان به صورت فوری تأمین و به استان حمل شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سعی کردیم این میزان جو را بین متقاضیان با نیاز مبرم روستاییان و عشایر گرفتار در برف و کولاک توزیع کنیم تا مشکلی از بابت تأمین نهاده‌های دامی نداشته باشند.

تقی زاده افزود: در ایام ماه مبارک رمضان با وجود اقلام اساسی به حد کافی هیچ مشکلی در تهیه و توزیع این نیازمندی ها وجود ندارد و با کشتار و توزیع گوشت گرم مرغ به صورت روزانه و همچنین گوشت قرمز منجمد در صورت نیاز در خدمت همشهریان هستیم.

وی از آغاز اقدامات جدی برای تأسیس اولین مرکز تحقیقات گلخانه‌ای در استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به توسعه گلخانه‌ها در این استان، تلاشمان بر این است تا اولین مرکز تحقیقاتی کشور در این حوزه را در اردبیل راه‌اندازی کنیم.

تقی زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اردبیل در اکثر محصولات زراعی و باغی جز استان‌های برتر و مطرح کشور است و در تولید عسل با برند بین‌المللی سبلان دارای جایگاه ممتاز هستیم.

وی از تأسیس آزمایشگاه مرجع در حوزه تشخیص عسل طبیعی خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان کشوری و استانی این آزمایشگاه مرجع در اردبیل راه‌اندازی شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین از کسب مجوز از مرکز سرم‌سازی رازی وزارت جهاد کشاورزی برای تأسیس شعبه استانی این مجموعه در اردبیل خبر داد.

انتهای پیام/

منبع