محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در کشور ۴ هزار پروژه نیمه‌تمام عمرانی وجود دارد که پیشرفت آنها پنج تا ۹۰ درصد است. وی تصریح کرد: ۹۵ درصد منابع کشور حاصل از فروش نفت و سایر منابع صرف ردیف‌های جاری و پرداخت حقوق می شود چرا که عائله […]

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در کشور ۴ هزار پروژه نیمه‌تمام عمرانی وجود دارد که پیشرفت آنها پنج تا ۹۰ درصد است.

وی تصریح کرد: ۹۵ درصد منابع کشور حاصل از فروش نفت و سایر منابع صرف ردیف‌های جاری و پرداخت حقوق می شود چرا که عائله دولت بسیار وسیع است و عمده پرداختی ها مربوط به حقوق کارکنان و مزایای آنهاست.

عرضه اوراق مشارکت یکی از راه‌های نجات‌بخش در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: به هیچ وجه با مابقی اعتبارات نمی توان کارهای عمرانی گسترده‌ای را در کشور انجام داد که از همین رو تأخیر و تعلل را در اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه راه، مدرسه‌سازی و پروژه‌های آب و فاضلاب شاهد هستیم.

عباس‌زاده مشکینی ضرورت عرضه اوراق مشارکت را یکی از راه‌های نجات‌بخش در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عنوان کرد و افزود: دولت‌ها سعی می کنند تا با انتشار اوراق مشارکت بدهی برای دولت‌های بعد از خود ایجاد کنند که دولت سیزدهم در حال تسویه بدهی دولت قبلی در قالب اوراق مشارکت است.

وی شرایط کشور را در بحث منابع درآمدی و افزایش تحریم‌ها در سال‌های اخیر یادآور شد و خاطرنشان کرد: به رغم این محدودیت‌ها فعالیت‌های عمرانی و حرکت‌های خوبی را در حوزه‌های اجرایی شاهد هستیم که بخشی از این منابع از ردیف‌های ملی تأمین شده است.

نماینده به تنهایی نمی تواند در جذب اعتبارات معجزه کند
عباس‌زاده مشکینی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: نماینده به تنهایی نمی تواند در جذب اعتبارات معجزه کند بلکه نیازمند همراهی همه مسئولان هستیم تا جذب اعتبارات به شکل گسترده انجام شده و بخشی از پروژه‌ها به سرانجام برسد.

وی بیان کرد: به اندازه ۴۰ سال گذشته ما در یک سال اخیر از وزرا و معاونان آنها تخصیص اعتبارات و منابع را برای پروژه‌ها دریافت کردیم و سعی ما بر این است تا این اقدامات و فعالیت‌ها همچنان ادامه پیدا کند.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در مورد افتتاح پروژه زمین‌ گرمایی مشگین‌شهر با هدف تکمیل سبد انرژی کشور ادامه داد: بعد از گذشت ۲۰ سال، مردادماه امسال نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر با تجهیزات و تکنولوژی های مدرن به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع