محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌و گو با بازار، اظهار کرد: از پنج هزار و ۲۰۰ همت بودجه سال آینده کشور، سه هزار همت آن مربوط به شرکت‌های دولتی است که چندان نظارتی بر نحوه هزینه‌ درآمدهای آنها نمی‌شود. وی ضرورت بررسی این خلأ و واگذاری شرکت‌های زیان‌ده را به مردم با رویکرد جدید و تقویت […]

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌و گو با بازار، اظهار کرد: از پنج هزار و ۲۰۰ همت بودجه سال آینده کشور، سه هزار همت آن مربوط به شرکت‌های دولتی است که چندان نظارتی بر نحوه هزینه‌ درآمدهای آنها نمی‌شود.

وی ضرورت بررسی این خلأ و واگذاری شرکت‌های زیان‌ده را به مردم با رویکرد جدید و تقویت اقتصاد مقاومتی یادآور شد و تصریح کرد: از ۳۷۶ شرکت دولتی، ۱۵۶ شرکت زیان‌ده بوده و مابقی سودده هستند که در واگذاری این شرکت‌ها اعم از زیان‌ده و سودده باید دولت پیشقدم شده و اقدام مؤثری را انجام دهد.

۴۰۰ هزار میلیارد تومان مالیات معوقه در کشور داریم

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مقاومت جدی برای مردمی‌سازی اقتصاد در کشورمان گفت: ما نمی‌توانیم با فروش نفت و محدودیت‌های ایجاد شده در این حوزه کشور را به نحوی اداره کنیم که تنها پرداختی حقوق آن هم به شکل چالشی رقم بخورد در حالی که با فروش اموال دولتی و واگذاری این شرکت‌ها می‌توان انقلاب اقتصادی را در کشور رقم زد.

عباس‌زاده مشکینی با انتقاد از پیش‌بینی درآمد مالیاتی بسیار بالا در بودجه سال آینده و فشار به طبقات مختلف مردم افزود: چرا اصل ۴۴ در این کشور به خوبی اجرا نمی‌شود و مطالبات مقام معظم رهبری در این حوزه بر زمین مانده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با اعتبارات محدود عمرانی و تملک دارایی نمی‌توان کار خاصی را انجام داد و قطعا تخصیص اندک در این حوزه بر دامنه مشکلات در استان‌های کمتر توسعه یافته افزوده است.

عباس‌زاده مشکینی نقطه قوت بودجه سال آینده را متناسب‌سازی ارقام بودجه با رویکرد اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی‌ها به نفت عنوان کرد و ادامه داد: ۴۰۰ هزار میلیارد تومان مالیات معوقه در کشور داریم که ۲۵۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به ۱۲۰ نفر است که حاضر نیستند مالیات پرداخت کنند.

در حال حاضر تورم کشورمان بیش از ۴۲ درصد است

وی رفع ایراد در مالیات‌ستانی را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: باید این افراد شناسایی و با رویکرد درست درصدد گرفتن مالیات از این افراد بوده و اجازه ندهیم بیش از این دیگران تاوان مالیات ندادن این افراد را پرداخت کنند.

عباس‌زاده مشکینی به آمار بانک جهانی از تورم کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر تورم کشورمان بیش از ۴۲ درصد است که با کم شدن نرخ رشد تورم، در سال آینده پیش‌بینی می‌شود این نرخ به ۴۰ درصد برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای عبور از تحریم‌ها در کنار دیپلماسی هوشمند، ما باید به اقتصاد مقاومتی روی بیاوریم و با کاهش کسری بودجه که تورم را به دنبال دارد درصدد رفع مشکلات و معضلات باشیم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ۸۵ درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری و حقوق کارکنان می‌شود و با ۱۵ درصد منابع عمرانی و تملک دارایی نمی‌توان حرکت مؤثری را در حوزه اجرای پروژه‌های زیربنایی به ویژه خط ریلی، آبرسانی، طرح‌های حوزه راه و سایر بخش‌ها زد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار