محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با خشک شدن دریاچه ارومیه عمده مسافران و گردشگران استان‌های غربی و شرقی از طریق اهر وارد مشگین‌شهر می‌شوند که ضروری است بزرگراه اهر – مشگین‌شهر – اردبیل به سرعت تکمیل و راه‌اندازی شود. وی از اختصاص ۴۶۰ میلیارد تومان فاینانس بانکی […]

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با خشک شدن دریاچه ارومیه عمده مسافران و گردشگران استان‌های غربی و شرقی از طریق اهر وارد مشگین‌شهر می‌شوند که ضروری است بزرگراه اهر – مشگین‌شهر – اردبیل به سرعت تکمیل و راه‌اندازی شود.

وی از اختصاص ۴۶۰ میلیارد تومان فاینانس بانکی برای بزرگراه اهر به مشگین‌شهر خبر داد و تصریح کرد: در این مسیر گردشگری باید تردد ایمنی را شاهد باشیم تا حجم سفرها، ماندگاری مسافر و تحول در صنعت گردشگری رقم بخورد.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی به ترافیک سنگین در این مسیرهای گردشگری به ویژه آب‌های درمانی اشاره کرد و گفت: غفلت از توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در بخش راه‌ها اهداف ما را عقیم خواهد گذاشت در حالی که همه مسئولان و دلسوزان استان باید تکمیل بزرگراه اردبیل – مشگین به اهر را به عنوان یک پروژه اولویت‌دار جدی بگیرند.

عباس‌زاده مشکینی افزود: این اقدام به ماندگاری مسافر و تردد ایمن و راحت گردشگران کمک خواهد کرد که از طریق وزارت راه و تأمین فاینانس بانکی به نتیجه رسیدن این طرح‌های مهم و زیربنایی را دنبال خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اقتصاد گردشگری به ارتقای تولید ثروت در منطقه کمک کرده و به نوعی زمینه و بستر اشتغال مولد را نیز برای جوانان بیکار منطقه به وجود می‌آورند.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در کنار کشاورزی به ویژه توسعه باغات، راهکار برون رفت مشگین‌شهر از عدم توسعه‌یافتگی روی آوردن به صنعت پردرآمد و جذاب گردشگری است که سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند با همراهی بخش خصوصی به تحول اقتصادی مشگین‌ کمک کند.

انتهای پیام/

منبع