محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: بخش ارشق مشگین‌شهر که جمعیت آن از ۴۵ هزار نفر به کمتر از ۱۳ هزار نفر کاهش یافته، از محرومیت واقعی رنج می برد در حالی که ظرفیت‌های بی نظیری در این منطقه برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مهیا شده است. وی تصریح […]

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: بخش ارشق مشگین‌شهر که جمعیت آن از ۴۵ هزار نفر به کمتر از ۱۳ هزار نفر کاهش یافته، از محرومیت واقعی رنج می برد در حالی که ظرفیت‌های بی نظیری در این منطقه برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مهیا شده است.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در این شهر مرزی، به راحتی می توان سرمایه‌گذاران را با اعمال مشوق‌های قانونی به تولید و راه‌اندازی صنایع مختلف ترغیب و تشویق کرد و شایسته است تدبیری مناسب در این زمینه اندیشیده شود.

منطقه ارشق بیشتر به سرای سالمندان شبیه است

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ارشق منطقه آزاد اعلام نشود، بعید نیست در سال‌های آینده به عنوان منطقه مازاد اعلام شود چرا که در این منطقه هیچ قشر جوانی حاضر به ماندن نیست و این منطقه به سرای سالمندان شبیه‌تر است.

عباس‌زاده مشکینی با بیان اینکه ۲۰ هزار کارمند دولت از مزایای حق محرومیت در استان اردبیل بهره‌مند هستند، افزود: در مشگین‌شهر پرداخت این حق محرومیت مورد غفلت قرار گرفته در حالی که مشگین‌شهر دارای عمق محرومیت بسیار زیادی است و ما از طریق مجلس و دولت پیگیر رفع این تبعیض و اجرای عدالت واقعی هستیم.

وی از مشگین‌شهر به عنوان شهرستان استعدادهای پنهان با محرومیت آشکار یاد کرد و ادامه داد: در سه سال اخیر سعی کردیم تا بیشتر از ظرفیت این شهرستان منابع ملی به این منطقه تزریق کنیم که نمونه آن تأمین ۲ هزار و ۱۳۹ میلیارد تومان منابع ملی برای پروژه‌های بر زمین مانده بوده است.

۸۱ میلیارد تومان سهم اعتباری شهرستان مشگین‌شهر از ردیف اعتبارات استانی و شهرستانی

عباس‌زاده مشکینی سهم اعتباری شهرستان مشگین‌شهر را از ردیف اعتبارات استانی و شهرستانی ۸۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با تخصیص ۵۰ درصد این رقم به ۴۰ میلیارد تومان نیز نمی رسد و با این میزان اعتبار نمی توان برای شهرها و ۲۰۰ روستای این شهرستان اقدامی عملی انجام داد.

وی از راه‌اندازی ۲۳۰ کیلوولت مشگین‌شهر با تأمین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان اسفندماه این زیرساخت اصلی آماده بهره‌برداری خواهد شد تا کارخانه کامیون‌سازی و سایر پروژه‌های گردشگری از برق پایدار بهره‌مند شوند.

عباس‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در بخش راه، ارتباطات، آب و گاز نیز طرح‌های خوبی در این شهرستان در حال اجرا است که با بهره‌برداری از آن می توان به توسعه این شهرستان بیش از گذشته امیدوار بود.

بلاتکلیفی ۲۰ ساله پروژه پایاب سد سبلان

وی بیان کرد: نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر بعد از گذشت ۲۰ سال مراحل نهایی تکمیل و بهره‌برداری را سپری می کند و تا اسفند امسال شاهد راه‌اندازی اولین نیروگاه زمین‌گرمایی در شمالغرب خواهیم بود.

عباس‌زاده به بلاتکلیفی ۲۰ ساله پروژه پایاب سد سبلان و همچنین ضرورت توسعه آن برای بخش کشاورزی و باغداری اشاره کرد و گفت: ۶۰ میلیارد تومان از طریق بانک توسعه تعاون برای این پروژه تزریق شده بود که به دلیل محدودیت منابع، ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق بانک عامل برای این پروژه تزریق خواهد شد.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی وجود ۱۵ هزار بیکار را در شهرستان مشگین‌شهر به عنوان دغدغه جدی یادآور شد و تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در کنار ایجاد فرصت اشتغال برای این جوانان، زمینه ماندگاری جوانان را در روستاها و شهرها با کسب منابع درآمدی مناسب فراهم کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار