علی رسولیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: این واحدهای تولیدی و صنعتی در سال مزین به «مهار تورم و رشد تولید» تلاش مضاعف و دوچندانی را در پیش گرفتند تا در بخش‌های مختلف نظیر شیمیایی، فلزی، مواد غذایی، نساجی و… نیاز کشور را پاسخگو باشند. وی تصریح کرد: این واحدهای تولیدی […]

علی رسولیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: این واحدهای تولیدی و صنعتی در سال مزین به «مهار تورم و رشد تولید» تلاش مضاعف و دوچندانی را در پیش گرفتند تا در بخش‌های مختلف نظیر شیمیایی، فلزی، مواد غذایی، نساجی و… نیاز کشور را پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: این واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور مستقر شده و فعالیت مثبتی را انجام می‌دهند.

فعال بودن ۸۵۸ شهرک و ناحیه صنعتی در سطح کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از ۷۵ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به زیرساخت‌های آب، برق، گاز و فاضلاب متصل بوده و تلاش بر ارائه خدمات کیفی‌تر و مطلوب برای صاحبان این واحدهای تولیدی است.

رسولیان از فعال بودن بیش از ۸۵۸ شهرک و ناحیه صنعتی در سطح کشور خبر داد و افزود: شهرک‌ها و نواحی مصوب ما بیش از این است اما با توجه به رونق شهرک‌ها و نواحی صنعتی دارای واحدهای صنعتی پروانه‌دار، این مجموعه‌ها به چرخه فعالیت مؤثر وارد شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا واحدهای صنعتی و تولیدی در سال مزین به «مهار تورم و رشد تولید» بیش از گذشته در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مورد حمایت قرار گرفته و راه‌اندازی شهرک‌های خصوصی نیز جز رویکردهای اصلی است.

کمبودی در تأمین زمین صنعتی نداریم

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: در تأمین زمین صنعتی مشکل خاصی در استان‌ها وجود ندارد و ما به تناسب توسعه و درخواست متقاضیان فازهای جدیدی را برای این شهرک‌ها و نواحی صنعتی تعریف کرده و واگذاری‌ها را انجام می‌دهیم.

رسولیان از بازپس‌گیری ۹۰۰ هکتار از زمین‌ صنعتی بلاتکلیف در یک سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در یک سال گذشته به طور کلی بیش از دو هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی واگذار شده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: هیچ مشکلی در واگذاری زمین صنعتی وجود ندارد و ما در کنار تأمین زیرساخت‌های لازم برای استقرار صنایع، حمایت از صنایع کوچک را نیز جز برنامه‌های خود می‌دانیم.

رسولیان تصریح کرد: عمده صنایع کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد که ما نسبت به حمایت و پشتیبانی از این واحدها و همچنین تسهیل‌گری در ارائه خدمات به آنها تلاشی مؤثر انجام می‌دهیم.

۶ شهرک فناوری در کشور فعالیت می‌کنند

وی گفت: ساماندهی لکه‌های صنعتی مصوب سال‌های گذشته نیز جز دستور کارهای شهرک‌ها و نواحی صنعتی است تا با همگرایی بیشتر و ساماندهی مناسب بتوانیم به اهداف تعریف شده دست پیدا کنیم.

رسولیان توسعه شرکت‌های فناور و نوآور را در همراهی و کمک به مجموعه‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی یادآور شد و افزود: با حمایت و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان امیدواریم تولیدات مؤثر آنها را در ابعاد فناورانه و نوآورانه در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی شاهد باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: شش شهرک فناوری در کشور فعالیت می‌کنند که برای راه‌اندازی ۴۰ شهرک جدید نیز مجوز صادر شده و با جانمایی و تأمین زمین شاهد راه‌اندازی پردیس‌های دانش‌بنیان و شهرک‌های فناوری در استان‌های مختلف نظیر اردبیل خواهیم بود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار