مسعود ایرانی در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با همراهی بانک های عامل و از منابع مختلف پرداخت تسهیلات انجام شده و تا پایان سال این پرداختی ها ادامه پیدا می کند. وی تصریح کرد: از این مبلغ ۶۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ و در قالب تسهیلات حمایتی و […]

مسعود ایرانی در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با همراهی بانک های عامل و از منابع مختلف پرداخت تسهیلات انجام شده و تا پایان سال این پرداختی ها ادامه پیدا می کند.

وی تصریح کرد: از این مبلغ ۶۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ و در قالب تسهیلات حمایتی و با بهره کم بوده که صاحبان واحدهای تولیدی از آن بهره مند شدند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به برگزاری جلسات مستمر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار اردبیل اشاره کرد و گفت: در بررسی های میدانی علاوه بر کمبود نقدینگی، برخی از واحدها در تأمین مواد اولیه دچار مشکل هستند که تسهیل در این زمینه جز اولویت ها و برنامه ریزی های اصلی است.

ایرانی افزود: در استان اردبیل یک هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت می کنند که فرصت اشتغال برای ۲۷ هزار نفر به شکل مستقیم در این واحدها فراهم آمده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: نمونه این واحد موفق کارخانه تولید قطعات خودروسازی با رویکرد دانش بنیان و الکترونیکی است که از سال ۷۲ در این استان فعالیت خود را انجام می دهد.

ایرانی اضافه کرد: در این واحد تولیدی انواع قطعات الکترونیکی و روشنایی خودرو و واحدهای صنعتی تولید و زمینه صادرات آن از طریق گمرکات استان فراهم شده است.

وی بیان کرد: انتظار می رود در کنار توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی، امکان صادرات و ارزآوری از این طریق فراهم آمده و بسترهای رشد و تعالی بیشتری را در سطح استان شاهد باشیم.

ایرانی در ادامه سخنان خود یادآور شد: با هدف رونق بخشی به واحدهای تولیدی، مشوق هایی نیز از طریق وزارت صمت برای استان های محروم در نظر گرفته شده که با تخصیص آن به راحتی می توان پشتیبانی و حمایت لازم را از واحدهای فعال انجام داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل احیای واحدهای راکد را از دیگر رویکردهای سازمان صمت برشمرد و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی راکد و نیازمند به منابع بانکی به چرخه تولید و اشتغال و فعالیت کارآفرینی بازگشتند که این روند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار