علی‌اصغر شالبافیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: میزبانی اردبیل از کشورهای عضو اکو در حوزه گردشگری فرصتی استثنایی برای حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران فراهم کرده که امیدواریم امسال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف با استقبال فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران خارجی مورد توجه قرار گیرد. وی تصریح کرد: در حوزه گردشگری بیش […]

علی‌اصغر شالبافیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: میزبانی اردبیل از کشورهای عضو اکو در حوزه گردشگری فرصتی استثنایی برای حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران فراهم کرده که امیدواریم امسال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف با استقبال فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران خارجی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در حوزه گردشگری بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری با قابلیت‌های بی‌نظیر فراهم آمده و تلاش مؤثری را انجام می‌دهیم تا پشتیبان و یاریگر سرمایه‌گذاران خارجی در تحقق این هدف مهم باشیم.

۱۴۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری انجام شد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۴۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری انجام شده است، گفت:‌ با تدوین قانون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و رفع موانع از پیش روی آنها، انتظار داریم تا دغدغه‌ها در این بخش برطرف شده و سرمایه‌گذاران با در نظر گرفتن مشوق‌های حمایتی و تضمین سرمایه خود بتوانند به راحتی در این حوزه ورود پیدا کنند.

شالبافیان افزود: در یک سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ موافقت اصولی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری صادر شده که ارزش سرمایه‌گذاری در این بخش بیش از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان است.

وی پرداخت تسهیلات را برای فعالان حوزه گردشگری با رشد پنج برابری نسبت به سال‌های گذشته یادآور شد و خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات ارزی مصوب با اولویت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری با استقبال خوب سرمایه‌گذاران روبه‌رو شده است.

شالبافیان از رونمایی اطلس سرمایه‌گذاری گردشگری استان اردبیل و معرفی ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد:‌ در نشست فعالان اقتصادی و گردشگری استان اردبیل با سفرای کشورهای عضو اکو و حاشیه دریای سیاه میز تخصصی معرفی توانمندی‌های استان اردبیل فراهم شد تا فرصت و زمینه کار و تلاش بیشتر در ابعاد بیشتر فراهم آید.

حذف روادید با ۵۰ کشور در کمیسیون‌های تخصصی دولت

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تسهیل‌گری در جذب سرمایه‌گذاران خارجی را در حوزه گردشگری یادآور شد و اضافه کرد: با لغو روادید ۵۰ کشور خارجی سعی می‌کنیم تا به حضور گردشگران با سهولت خاص در کشور کمک کنیم.

وی بیان کرد:‌ این ۵۰ کشور در پنج گروه تقسیم‌بندی شدند که برخی از آنها کشورهای همسایه، برخی دیگر مسلمان با روابط راهبردی و برخی دیگر نیز با مشترکان فرهنگی، مذهبی و اجتماعی همچنین دارای جمعیت بالا با سرانه درآمدی بیشتر هستند.

شالبافیان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ‌امیدواریم در سال‌جاری شاهد لغو روادید با این ۵۰ کشور باشیم تا گردشگران بیشتری جذب مناطق مختلف کشور شوند.

وی از تسهیل‌گری مبادلات بانکی به رغم تحریم‌ها و تهدیدهای بیگانگان خبر داد و تصریح کرد: بانک مرکزی به دنبال ساز و کار برای تسهیل هزینه‌کرد گردشگران است که در این زمینه صدور کارت بانکی برای گردشگران در اولویت قرار گرفته است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تمام کشورهای دنیا بازار هدف گردشگری ایران است و ما امیدواریم در سال ۲۰۲۳ که اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو معرفی شده، فرصت سرمایه‌گذاری‌های فراوان در این استان فراهم آید.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار