هاشم علایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: واگذاری زمین به متقاضیان با اقساط بلند مدت در شهرک ها و نواحی صنعتی انجام می شود که در مناطق کمتر توسعه یافته مشوق های لازم در واگذاری زمین نیز در نظر گرفته شده است. وی تصریح کرد: بر اساس نرخ مصوب و با […]

هاشم علایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: واگذاری زمین به متقاضیان با اقساط بلند مدت در شهرک ها و نواحی صنعتی انجام می شود که در مناطق کمتر توسعه یافته مشوق های لازم در واگذاری زمین نیز در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس نرخ مصوب و با احتساب حقوق انتفاعی آب، برق، گاز و تلفن این واگذاری ها انجام می شود تا سرمایه گذاران بتوانند با خیال راحت از این اراضی صنعتی استفاده کنند.

پروانه شهرک خصوصی حدیدمبتکران در مشگین شهر صادر شد

مدیرعامل شهرک های صنعتی اردبیل گفت: در کنار واگذاری زمین، شهرک های صنعتی در ماه های اخیر نسبت به تعیین تکلیف اراضی واگذاری شده در سال های گذشته که بلاتکلیف به حال خود رها شدند، اقدامات قانونی را آغاز کرده تا نسبت به خلع ید، قلع و قمع و تعیین تکلیف این اراضی اقدامات قانونی را انجام دهد.

علایی افزود: توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی دولتی جز رویکردها و برنامه های اصلی است که در شهرستان گرمی، مشگین شهر و اردبیل طرح های توسعه شهرک های صنعتی با اولویت مورد توجه قرار گرفته به طوری که بیش از ۱۲۰ هکتار اراضی صنعتی در این شهرستان ها به سرمایه گذاران واگذار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی احداث شهرک صنعتی خصوصی یکی دیگر از برنامه ها است که بر اساس اهلیت این شهرک ها به سرمایه گذاران واگذار می شود تا به تناسب طرح های صنعتی بتوانند این شهرک ها را مورد بهره برداری قرار دهند.

علایی اضافه کرد: تاکنون پروانه شهرک خصوصی حدیدمبتکران در مشگین شهر صادر شده و در مابقی درخواست های ارائه شده برنامه ریزی ها و هدف گذاری ها در حال انجام است.

طرح توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل

وی بیان کرد: تاکنون ۱۰ درخواست برای راه اندازی شهرک خصوصی به این مجموعه ارائه شده که تلاش می کنیم موافقت لازم را با ایجاد زیرساخت های مناسب برای سرمایه گذاران در راه‌اندازی واحدهای صنعتی مختلف مهیا کنیم.

علایی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل تصفیه خانه فاضلاب با حجم ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب مراحل پایانی ساخت و تجهیز را سپری می کند که بیش از ۷۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی از طرح توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل خبر داد و تصریح کرد: زیرساخت ها و عملیات خیابان کشی در این محدوده در حال انجام است و امیدواریم به سرعت با راه اندازی این فاز جدید شاهد واگذاری زمین به سرمایه گذاران و کارآفرینان باشیم.

علایی احداث پست ۶۳ کیلوولت را با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل یادآور شد و گفت: واگذاری زمین از طریق سامانه الکترونیکی انجام می شود تا در هشت شهرک و ۱۲ ناحیه صنعتی استان رضایت جامعه سرمایه گذاری و کارآفرینی استان را شاهد باشیم.

راه اندازی ساختمان فناوری کسب و کار در اردبیل

وی از راه اندازی ساختمان فناوری کسب و کار در اردبیل خبر داد و افزود: این پروژه نیز با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومان و از محل مصوبات سفر رئیس جمهور در حال اجرا است تا مشاوره های تخصصی را به کارآفرینان شاهد باشیم.

علایی از ارائه مشوق های ویژه در شهرک ها و نواحی صنعتی برای سرمایه گذاران خبر داد و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران برای حضور در شهرک ها و نواحی صنعتی کم برخوردار از این مشوق ها استقبال کردند و امیدواریم حمایت همه جانبه را از واحدهای تولیدی و با هدف رونق بخشی به تولید و اشتغال در این مناطق شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: تخفیف ۵۰ درصد در قیمت حق بهره برداری زمین و واگذاری زمین به صورت نقد و اقساط مورد توجه قرار گرفته تا طرح های تولیدی هر چه سریعتر در این شهرک ها اجرایی و عملیاتی شود.

علایی بیان کرد: در کنار تخفیف ۵۰ درصدی واگذاری زمین، ۱۰ درصد از بهای حق بهره برداری زمین از این مبلغ کاسته شده و شامل بخشودگی بلاعوض می شود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی اردبیل ادامه داد: نواحی صنعتی نوجده، روح کندی، شکرآباد، نیر، رضی، پارس آباد، مشگین شهر، هشتجین، گرمی و کوثر جز نواحی و شهرک‌های صنعتی هستند که صاحبان واحدهای صنعتی می‌توانند از مشوق ها و مزایای مناسب بهره مند شوند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار