مسعود ایرانی در جریان بازدید از کارخانه فولاد الماس به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: عملیات احداث این کارخانه با پیشرفت ۴۰ درصد در حال انجام است و پیش بینی می شود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در این کارخانه تولید و تحویل صنایع فولاد استان اردبیل شود. سه هزار میلیارد تومان […]

مسعود ایرانی در جریان بازدید از کارخانه فولاد الماس به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: عملیات احداث این کارخانه با پیشرفت ۴۰ درصد در حال انجام است و پیش بینی می شود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در این کارخانه تولید و تحویل صنایع فولاد استان اردبیل شود.

سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کارخانه فولاد الماس

وی تصریح کرد: این کارخانه به عنوان زنجیره صنایع فولاد شناخته می شود که با سرمایه گذاری بیش از هفت تا هشت هزار میلیارد تومانی در حال انجام است و تاکنون سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذار بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۸۰ درصد تجهیزات کارگاه و واحد تولیدی توسط شرکت های دانش بنیان در داخل کشور تولید و برای تجهیز کارخانه به اردبیل ارسال شده است.

ایرانی افزود: شرکت های دانش بنیان اهواز، اصفهان و اردبیل در ساخت این تجهیزات پیشرو بودند و در کنار آن صفر تا ۱۰۰ درصد این کارخانه توسط مهندسان بومی طراحی و در مرحله اجرای کامل است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ نفر پرسنل در این مجموعه به صورت شبانه روزی فعال هستند تا کارخانه در مدت سه سال اجرایی و عملیاتی شود که پیش بینی می شود سال آینده بهره برداری از این مجموعه را شاهد باشیم.

ایرانی اضافه کرد: تنها مشکل سرمایه گذار ترخیص برخی تجهیزات و امکانات خریداری شده از شرکت های خارجی است که در گمرکات به دلیل تأمین نشدن ارز و صدور مجوز لازم همچنان در هاله ای از ابهام و رکود قرار گرفته است.

با تولید ۷۰۰ هزار تن آهن اسفنجی نیاز استان تامین می شود

وی بیان کرد: امیدواریم مسئولان تدبیری بیندیشند تا هر چه سریعتر این تجهیزات و ماشین آلات ترخیص شده و امکان بهره برداری کارخانه در مهلت تعیین شده وجود داشته باشد.

ایرانی یادآور شد: پیش بینی می شود بعد از افتتاح این کارخانه ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این مجموعه تولیدی مشغول کار شده و امکان ارزآوری برای کشورمان و استان اردبیل را شاهد باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تولید آهن اسفنجی تا ۷۰۰ هزار تن نیاز استان را تأمین و ۴۰۰ هزار تن نیز به سایر استان ها صادر و یا امکان صادرات به کشورهای دیگر با هدف ارزآوری نیز فراهم می آورد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار