مسعود ایرانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: نیمی از این واحدهای صنعتی و تولیدی راکد در دولت سیزدهم به چرخه فعالیت بازگشته و افزایش ظرفیت تولید را نیز شاهد بودیم. وی تصریح کرد: از سال ۹۸ احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد استان شروع شده و این کار با راهکارهای منطقی، […]

مسعود ایرانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: نیمی از این واحدهای صنعتی و تولیدی راکد در دولت سیزدهم به چرخه فعالیت بازگشته و افزایش ظرفیت تولید را نیز شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: از سال ۹۸ احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد استان شروع شده و این کار با راهکارهای منطقی، تزریق نقدینگی و رفع موانع قضایی به سرانجام رسیده و شاهد فعالیت این واحدهای تولیدی در بخش های مختلف هستیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل عمده مشکلات این واحدها را تأمین نشدن منابع مورد نیاز و حمایتی از سوی بانک های عامل اعلام کرد و گفت: با برگزاری منظم جلسات کمیته حمایت قضایی و ستاد تسهیل سعی بر این است تا مشکلات این واحدها در حوزه های مختلف قضایی، بانک ها و یا سایر دستگاه ها برطرف شده و به روند تولید در این استان سرعت داده شود.

ایرانی افزود: شرایط خوبی را برای واحدهای تولیدی و حرکت رو به جلوی آنها در سطح استان شاهد هستیم و قطعا این برنامه ریزی ها و هدف گذاری ها با تأمین منابع بیشتر مورد توجه خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم اهتمام جدی بر احیا و توسعه واحدهای صنعتی دارد و در کنار آن تأمین مواد اولیه این واحدهای تولیدی باید به شکل درست و صحیح مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

ایرانی در مورد صدور کارت بازرگانی و مشکلات احتمالی اضافه کرد: با همکاری اتاق بازرگانی صدور کارت بازرگانی برای گروه های واجد شرایط در حال انجام است و سعی می کنیم جلوی دلالی و یا خرید و فروش کارت و واگذاری های غیرقانونی آن گرفته شود.

وی بیان کرد: در نشست های مشترک با اتاق بازرگانی سعی شد تا شرایط و ضوابط تعریف شده و در کنار صدور کارت، برای افراد واجد شرایط نظارت ها نیز انجام شود تا سوءاستفاده ها در این حوزه به حداقل برسد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل نیاز جدی استان را به تقویت و حمایت صادرات و واردات یادآور شد و گفت: هر چند گمرک بیله سوار در حوزه تردد مسافر با برخی محدودیت ها روبه رو است اما از لحاظ توسعه صادرات و واردات موانع و مشکلات در حال برطرف شدن است تا ما رونق بیشتری را در این بخش شاهد باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار