علی اصغر شالبافیان در نشست گروه کارشناسان ارشد کشورهای عضو اکو و دومین نشست کسب و کار صنعت گردشگری به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: پنجمین نشست وزرای کشورهای عضو اکو و هفتمین نشست گروه های کارشناسان ارشد این کشورها به میزبانی اردبیل برگزار شد تا استان اردبیل بتواند با معرفی توانمندی های اقتصادی خود […]

علی اصغر شالبافیان در نشست گروه کارشناسان ارشد کشورهای عضو اکو و دومین نشست کسب و کار صنعت گردشگری به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: پنجمین نشست وزرای کشورهای عضو اکو و هفتمین نشست گروه های کارشناسان ارشد این کشورها به میزبانی اردبیل برگزار شد تا استان اردبیل بتواند با معرفی توانمندی های اقتصادی خود در حوزه های مختلف فرصت جذب سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را مهیا کند.

وی تصریح کرد: تلاش بر لغو روادید و یا تسهیل گری در این حوزه در بین کشورهای عضو اکو است تا گردشگران و توریسم خارجی بتوانند به راحتی در این ۶ کشور تردد داشته و از توانمندی های یکدیگر بهره مند شوند.

ضرورت تدوین بسته های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در کنار این امر با تدوین بسته های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف به ویژه آبدرمانی ها که برند این استان است، به راحتی می توان زمینه و بستر سرمایه گذاری های خارجی را در این استان فراهم کرد.

شالبافیان افزود: باید مفاد این توافقات و ارائه بسته های پیشنهادی سرمایه گذاری به فعالان اقتصادی کشورهای عضو اکو مورد پیگیری و رصد دقیق قرار گیرد تا با کمترین انحراف، بیشترین هدف گذاری را در حوزه سرمایه گذاری های کلان اقتصادی و گردشگری شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نشست های خوبی را فعالان اقتصادی کشورهای عضو اکو با سرمایه گذاران و تولیدکنندگان استان اردبیل داشتند که قطعا این رایزنی ها و هماهنگی ها نتایج سودمندی را در تقویت نظام سرمایه گذاری خارجی در استان اردبیل و حضور گردشگران خارجی به همراه خواهد داشت.

شالبافیان اضافه کرد: یک گروه چینی اعلام آمادگی کرده تا یک هزار و ۳۰۰ گردشگر را در آینده نزدیک به مقصد استان اردبیل اعزام کند که امیدواریم با تدارک زیرساخت های مناسب استان اردبیل بتواند در این بخش میزبانی شایسته و موفق باشد.

توسعه همکاری های گردشگری بخش خصوصی ایران با کشورهای عضو اکو و چین

وی بیان کرد: توسعه همکاری های گردشگری بخش خصوصی ایران با کشورهای عضو اکو و چین بر اساس پیشنهادهای ارائه شده می تواند آثار مؤثری را به همراه داشته باشد که ما سعی بر ایجاد تسهیل گری در این حوزه و تقویت نظام اقتصادی مؤثر در بخش گردشگری را داریم.

شالبافیان در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما در نشست های مشترک با محوریت گردشگری با کشورهای عضو اکو و همسایگان سعی داریم تا به تقویت و توسعه صنعت گردشگری با راه اندازی تورهای خارجی به ویژه توسعه روابط گردشگری ایران و چین کمک کرده و از ظرفیت های متقابل بهترین بهره را ببریم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: قطعا فرصت های همکاری سرمایه گذاری در ایران و ظرفیت ها و مزیت های بازار هدف گردشگری کشورهای عضو اکو قابل تأمل و بررسی دقیق است که در این بخش می توان بیش از هر زمان دیگر شایسته عمل کرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار