نرگس محمدی؛ پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان: مهرماه، ماه مهربانی که این روزها نامهربانانه با والدین تا می کند. روزهایی که والدین با هزار امید و آرزو منتظرش بودند تا فرزندانشان را راهی مدرسه و کلاس درس کنند حالا به به روزهای پر از عذاب و ناراحتی برای همین والدین تبدیل شده است. گرانی البسه، نوشت […]

نرگس محمدی؛ پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان: مهرماه، ماه مهربانی که این روزها نامهربانانه با والدین تا می کند. روزهایی که والدین با هزار امید و آرزو منتظرش بودند تا فرزندانشان را راهی مدرسه و کلاس درس کنند حالا به به روزهای پر از عذاب و ناراحتی برای همین والدین تبدیل شده است.

گرانی البسه، نوشت افزار و لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان حالا به چالشی بزرگ برای خانواده های اردبیلی تبدیل شده است.

مهرماه، ماه نامهربان؛ گرانی لوازم التحریر صدای والدین را درآورد

با پرس و جو از شهروندان اردبیلی متوجه می شویم که بسیاری از خانوارها علی رغم سپری شدن چند روزی از آغاز سال تحصیلی هنوز هم که هنوز است نتوانسته اند لوازم مورد نیاز کودکان خود را تهیه کنند.

هزینه ثبت نام و خرید لوازم مورد نیاز پسرم سه برابر دستمزد ماهیانه من است

محمد آفاقی یکی از شهروندان اردبیلی که فرزندش در مقطع پیش دبستانی ثبت نام کرده است در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: برای اینکه پسر من با محیط مدرسه آشنایی پیدا کند خواستم در مقطع پیش دبستانی ثبت نام کنم. متاسفانه مدرسه دولتی در برای این مقطع نیافتم. مدارس غیردولتی هم مبالغی متغیر در حدود ۲ الی ۷ میلیون را برای ثبت نام از من خواستند.

وی اظهار کرد: البته این پایان کار نبود؛ برای لباس فرم هم مبلغی در حدود ۴۰۰ هزار توامن خواستند.

مهرماه، ماه نامهربان؛ گرانی لوازم التحریر صدای والدین را درآورد

آفاقی گفت: مدیران مدرسه لیست مورد نیاز پسرم_به جز کیف و کفش و…_ آموزش و یادگیری دادند که چیزی در حدود ۵۰۰ هزار تومان هرینه کردم.

آفاقی گفت: در کنار همه این ها، هزینه کیف، مداد، مدادتراش و پاک کن و…، را حساب کنید دوسه برابر دستمزد ماهانه من می شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه هیچ نظارتی بر پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان وجود ندارد. البته نظارتی هم باشد فایده چندانی ندارد.

شهروند اردبیلی تصریح کرد: در این میان تولیدکننده و فروشنده نیز بی گناه است. اعتراض که می کنی می گویند مواد اولیه گران شده و… و.!

مردم از صحبت کردن درباره گرانی خسته شده اند؛ فروش اجناس به قیمت دلخواه

علی فیضی دیگر شهروند اردبیلی هم به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: واقعیت این است که دیگر مردم از صحبت کردن درباره گرانی خسته شده اند.

وی گفت: قبل از آغاز سال تحصیلی دو کیف برای دو فرزندم خریدم که ۸۷۰ هزار تومان شد؛ جامدادی هم هرکدام ۴۵ هزار تومان شد.

این شهروند اردبیلی تصریح کرد: البته وسایل مورد نیاز بچه ها را از نمایشگاه بین المللی خریدم که کمی ارزان باشد.

مهرماه، ماه نامهربان؛ گرانی لوازم التحریر صدای والدین را درآورد

فیضی گفت: متاسفانه پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به حال خودر رها شده است و هرکس اجناسش را به هر قیمتی که دلش می خواهد می فروشد.

همه این اظهارات در حالی است که در ایام قبل از آغار سال تحصیلی رامین صادقی رئیس سازمان صمت اردبیل برای رصد و پایش آخرین وضعیت عرضه و تامین نوشت افزار و لوازم مدرسه بازدیدی از سطح پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان داشتند که خروجی کار به مانند همیشه چندان تاثیری در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان نداشت.

کمترین میزان هزینه برای تهیه لوازم التحریر یک دانش آموز برای رفتن به مدرسه مبلغی در حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان است

در همین باره فیض الله محبی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با اشاره به گرانی در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: قبل از عید نوروز خرید زیپ طاقه ای ۲۲۰ هزار تومان بود که الان به ۳۸۰ هزار تومان رسیده است.

تولیدکننده و فروشنده لوازم التحریر اظهار کرد: در شرایط فعلی کمترین میزان هزینه برای تهیه لوازم التحریر یک دانش آموز برای رفتن به مدرسه چیزی در حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان است.

مهرماه، ماه نامهربان؛ گرانی لوازم التحریر صدای والدین را درآورد

محبی اظهار کرد: بسیاری از تولیدکنندگان به بهانه ۹ درصد ارزش افزوده قیمت محصولات تولیدی خود را تا ۴۰ درصد نیز افزایش دادند.

وی تصریح کرد: در کنار این مسائل افزایش قیمت کاغذ و…، نیز باعث شد تا قیمت ها روند افزایشی داشته باشد.

تولیدکننده و فروشنده لوازم التحریر به مشکلات فعالان صنف نیز پرداخت و گفت: متاسفانه دولت هیچ حمایتی از ما انجام نداده است.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم التحریر در ۲ سال کرونا بود گفت: البته در این ایام صحبت هایی مبنی بر پرداخت تسهیلات کمکی مطرح شد که تاکنون هیچ تسهیلاتی داده نشده است.

در هرحال این روزها حال و هوای ماه مهر چندان دلچسب والدین اردبیلی نیست. والدینی که بسیاری از آن ها هنوز نتوانسته اند لوازم مورد نیاز فرزندانشان را تهیه کنند.

انتهای پیام/

منبع