به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی عصر سه شنبه در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار اظهار کرد: تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان امسال بهترین فرصت برای تقویت نشاط اجتماعی در جامعه است که احترام به فرهنگ روزه داری باید با جدیت و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی عصر سه شنبه در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار اظهار کرد: تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان امسال بهترین فرصت برای تقویت نشاط اجتماعی در جامعه است که احترام به فرهنگ روزه داری باید با جدیت و قاطعیت در شهرستان پیگیری شود.

وی با تاکید بر اهمیت شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان که متشکل از نخبه‌ها با ارائه ایده‌ها و نظرات کارشناسی و پیشنهادات و تأثیرگذاری مهمی در امور عمومی جامعه دارند، ظرفیت بزرگی در نظام است و هرکسی که عضو شورای فرهنگی عمومی است باید خود را متولی فرهنگ بداند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بیله سوار با بیان اینکه اتاق فکر فرهنگی هر شهر جلسات شورای فرهنگ عمومی است، تصریح کرد: عدم فضاسازی مناسب ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان و مبلمان شهری توسط متولیان امر در سال جاری آزاردهنده بود.

عزیزی گفت: بیله سوار در نقطه صفر مرزی و پیشانی نظام می‌باشد و با توجه به اینکه میزبان گردشگران حوزه قفقاز و داخلی می‌باشد مبلمان شهری و فضاسازی مناسب در سطح شهرستان آبروی نظام جمهوری اسلامی است و حفظ آبروی شهر باید در اولویت مدیران ادارات به ویژه شهردار و شورای شهر باشد.

وی با اشاره به تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری که مزین به “مهار تورم و رشد تولید” است، افزود: بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری شعار سال خود را حول محور اقتصاد قرار داده اند.

امام جمعه بیله سوار اظهار کرد: این امر نشان می‌دهد که ما در بحث اقتصاد با مشکلاتی مواجه هستیم که باید با اتحاد و همدلی و برنامه ریزی و ارائه راهکار مناسب در این مقوله نسبت به عملیاتی کردن شعار سال در کشور اقدام کنیم.

عزیزی با انتقاد از وضعیت سرسام آور قیمت‌ها در بازار شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: متولیان نظارت و بازرسی باید به صورت منظم از اصناف شهرستان بازدید و با متخلفان برخورد جدی و قاطع داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار از عدم تخصیص اعتبارات فرهنگی شهرستان به ادارات فرهنگی انتقاد کرد و گفت: بازوان فرهنگ عمومی شهرستان که متشکل از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای شهر، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و کانون فرهنگی و هنری مساجد و سایر نهادهای فرهنگی است، باید از لحاظ تخصیص بودجه فرهنگی تأمین شوند تا در شهرستان به منظور برنامه ریزی فرهنگی و ابتکاری با مشکلی مواجه نشویم.

عزیزی افزود: نتیجه نبود اعتبار فرهنگی در شهرستان منجر به آسیب‌های اجتماعی می‌شود که باید جلوی این اقدام از سوی متولیان و دست اندرکاران گرفته شود.

امام جمعه شهرستان بیله سوار با تاکید بر حضور رؤسای ادارات به همراه پرسنل در برنامه‌های مساجد در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: شب قدر انقلاب انتخابات امسال است و از امروز باید برنامه ریزی برای پرشور کردن و دعوت به پای صندوق‌های رأی اولویت اصلی مسئولان شهرستان باشد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر