به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مصطفی آمون بعد از ظهر سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه مسئول کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل اظهار کرد: پاک‌ترین و مخلص‌ترین نیروهای اداری و اجرایی استان در کانون‌های فرهنگی، هنری فعالیت می‌کنند که با توانمندی‌های خاص سعی دارند تا به توسعه فرهنگی استان کمک کنند. وی تصریح […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مصطفی آمون بعد از ظهر سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه مسئول کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل اظهار کرد: پاک‌ترین و مخلص‌ترین نیروهای اداری و اجرایی استان در کانون‌های فرهنگی، هنری فعالیت می‌کنند که با توانمندی‌های خاص سعی دارند تا به توسعه فرهنگی استان کمک کنند.

وی تصریح کرد: در حساس‌ترین مقطع و در سنگر تقویت فعالیت‌های فرهنگی که دشمن تهدید و آسیب خود را روی این حوزه متمرکز کرده ما باید از ظرفیت مساجد استان به عنوان سنگر دفع این آسیب‌ها استفاده کنیم.

مسئول کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل ضرورت تجهیز کانون‌های مساجد استان را به تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب، مدرن با فناوری‌های جدید یادآور شد و گفت: برای انگیزه‌بخشی به نسل جدید بهتر است در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تحولی را در این بخش شاهد باشیم.

مسئول سابق کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل نیز در این مراسم افزود: از ۲ هزار باب مسجد در استان، در بیش از ۶۰۰ باب کانون فرهنگی، هنری فعال شده است.

نادر سقاء خاطر نشان کرد: ساختار سنتی مساجد اردبیل مانع از شکل‌گیری فضای فرهنگی شده که انتظار می‌رود در ساخت و بازسازی مساجد به این فضا توجه شود.

وی کمبود ائمه جماعات را به عنوان رکن اصیل در تحول فعالیت‌های مساجد یادآور شد و اضافه کرد: بیشترین فعالیت کانون‌های مساجد را در روستاها و مناطق محروم استان شاهدیم که عمدتاً با امکانات و تجهیزات قدیمی مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/

منبع