به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسین عالم بخش ظهر سه‌شنبه در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: امروز حوزه تئاتر نیازمند کار جهادی است تا بتوانیم کمبودهای سال‌های گذشته را جبران کنیم در همین راستا کارهای ارزشمند از جمله تشکیل مدرسه تئاتر شبستان در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسین عالم بخش ظهر سه‌شنبه در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: امروز حوزه تئاتر نیازمند کار جهادی است تا بتوانیم کمبودهای سال‌های گذشته را جبران کنیم در همین راستا کارهای ارزشمند از جمله تشکیل مدرسه تئاتر شبستان در سطح کانون‌های مساجد کشور رقم خورد که بازتاب این حرکت هنری بسیار خوب بود و از سوی نوجوانان و جوانان استقبال خوبی شد.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: اثربخشی کارهای هنری در مساجد می‌تواند بسیاری از کمبودها و چالش‌های اجتماعی را حل کند.

وی با اشاره به اینکه اعضای هنرمند کانون‌های مساجد باید به عرصه تئاتر ورود جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: بسیاری از هنرمندان متعهد امروز در مساجد پرورش یافته‌اند و باید این فرصت برای نسل امروز نیز در مساجد محیا شود.

عالم بخش بیان کرد: هنر نقش بسزایی در جریان آفرینی سال‌های ابتدایی انقلاب با محوریت مساجد داشت و نسل امروز نیز نیازمند همین جریان سازی است.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: تلاش کرده‌ایم تا با تشکیل مدرسه تئاتر شبستان در سطح کانون‌های مساجد بتوانیم زمینه جذب هنرمندان متعهد مسجدی را فراهم کنیم.

عالم بخش بیان کرد: تاکنون برای جشنواره تئاتر شبستان بیش از ۵۰۰ اثر هنری و نمایشنامه توسط گروه‌های نمایشی کانون‌های مساجد ارسال شده که رقم بسیار قابل توجهی است.

آماده حمایت از هنرمندان کانون مساجد هستیم

در ادامه این دیدار، امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان این مطلب که ظرفیت‌های بزرگی در کانون‌های مساجد استان وجود دارد، اضافه کرد: آمادگی همکاری بیش از پیش برای حمایت از هنرمندان کانون‌های مساجد را داریم.

وی یادآور شد: مدرسه تئاتر شبستان ابتکار جدید و نوآوری بسیار خوبی برای کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان مسجدی خواهد بود و موجب شکوفایی گروه‌های تئاتر در مساجد خواهد شد.

رجبی عنوان کرد: هنرمندان کانون‌های مساجد جهادی فعالیت می‌کنند و باید از این برنامه‌ها حمایت شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر