جعفر بذری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در سامانه فعالیت های اقامتی و پذیرایی نوعی بی قانونی را شاهد هستیم به طوری که با ثبت کد پستی می توان برای واحدهای مسکونی به عنوان خانه مسافر مجوز دریافت کرد. وی ضرورت ضابطه مند بودن این اقدامات و شرایط را یادآور شد […]

جعفر بذری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در سامانه فعالیت های اقامتی و پذیرایی نوعی بی قانونی را شاهد هستیم به طوری که با ثبت کد پستی می توان برای واحدهای مسکونی به عنوان خانه مسافر مجوز دریافت کرد.

وی ضرورت ضابطه مند بودن این اقدامات و شرایط را یادآور شد و تصریح کرد: ۲۲۰ واحد اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان و میهمانپذیر در استان اردبیل وجود دارد که ۲۰ درصد آن هتل، ۳۰ درصد میهمانپذیر و ۵۰ درصد نیز خودپذیرایی هستند.

رییس جامعه هتل داران و مراکز اقامتی استان اردبیل گفت: انتظار می رود با توجه به شرایط متفاوت سال های گذشته و اهمیت جذب گردشگران خارجی احداث هتل های چهار و پنج ستاره با استانداردهای بالا مورد توجه قرار گیرد.

بذری افزود: دو دهه از عمر مراکز اقامتی و پذیرایی استان اردبیل سپری می شود و ضرورت دارد این مراکز فرسوده، نوسازی شده و امکان بهره گیری از ظرفیت آنها در جذب گردشگران و مسافران با کیفیت بهتر فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که برای سرمایه گذاران این بخش تغییر کاربری و سایر تسهیلات با راحتی و سهولت خاص انجام شده و متولیان امر نیز در این زمینه یاریگر سرمایه گذاران باشند.

رییس جامعه هتل داران و مراکز اقامتی استان اردبیل با اظهار تأسف از عدم رغبت بانک ها برای پرداخت تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری اضافه کرد: حتی خود بانک تخصصی گردشگری نیز حاضر به پرداخت تسهیلات به فعالان این بخش نیست و ضرورت دارد با تدبیری مناسب در این حوزه اقدامات حمایتی از سرمایه گذاران در بخش احداث هتل و هتل آپارتمان انجام شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار