جعفر بذری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: بعد از سه تا چهار سال شرایط سخت کرونایی و رکودی که در صنعت گردشگری رخ داد، از سال گذشته این صنعت جان دوباره‌ای گرفته اما اقامت پایین گردشگران داخلی و عدم استقبال از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل مانعی در مسیر رونق این صنعت […]

جعفر بذری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: بعد از سه تا چهار سال شرایط سخت کرونایی و رکودی که در صنعت گردشگری رخ داد، از سال گذشته این صنعت جان دوباره‌ای گرفته اما اقامت پایین گردشگران داخلی و عدم استقبال از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل مانعی در مسیر رونق این صنعت سودآور شده است.

وی تصریح کرد: ما در صنعت گردشگری تنها در میدان هستیم و حمایت‌کننده جدی در این بخش نداریم و متأسفانه فعالان صنعت گردشگری در مسیر توسعه فعالیت‌های خود با بی‌مهری مسئولان و عدم پرداخت تسهیلات مناسب روبه‌رو هستند.

رئیس جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی استان اردبیل گفت: کار به جایی رسیده که حتی برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی و حتی داخلی هیچ‌گونه حمایت دولتی را شاهد نیستیم و فعالان این حوزه به رغم همه تنگناها و مشکلات و هزینه‌های سرسام‌آور در بخش‌های مختلف مجبور هستند تا در برخی از این نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

بذری افزود: ما نتوانستیم در سالی که اردبیل میزبان رویداد ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری بوده از ظرفیت‌ها و تورلیدرهای مطرح کشور و حتی دنیا برای جذب و جلب گردشگر استفاده کنیم و با یک شرایط نامناسب در حوزه جذب گردشگران خارجی مواجه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: البته عدم حضور گردشگران خارجی به دلیل ضعف زیرساخت‌ها است که در این زمینه انتظار می‌رود احداث هتل‌های استاندارد و پنج ستاره به همراه آبدرمانی‌ها و مجموعه‌های گردشگری متنوع با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فرصت تحول جذب و جلب گردشگران خارجی را فراهم کنند.

بذری اضافه کرد: در شهرستان سرعین تنوع جاذبه‌های گردشگری را شاهد هستیم و اخیرا نیز احداث پل معلق سه طبقه در منطقه «دربند ورگه‌سران» سرعین وضعیتی متفاوت به وجود آورده که امیدواریم هر چه سریعتر این پروژه با تدارک زیرساخت‌های مناسب از سوی مسئولان دولتی به سرانجام برسد.

رئیس جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی استان اردبیل بیان کرد: هر قدر در این شهرستان ظرفیت‌های گرشدگری رونق پیدا کند، به همان نسبت جذب و جلب گردشگران داخلی و خارجی را شاهد خواهیم بود و قطعا حرکت‌های تحولی در این بخش می‌تواند سود و ثروت سرشاری را نصیب استان کند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار