جعفر بذری در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: سالانه بیش از هشت میلیون گردشگر وارد شهر توریستی سرعین می‌شود و این شهر جز ۱۴ شهر مقصد سفر و گردشگری کشور است. وی تصریح کرد: در تابستان امسال از۲۶ کشور ما در شهر سرعین میهمان و مسافر داشتیم و این شهر دومین […]

جعفر بذری در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: سالانه بیش از هشت میلیون گردشگر وارد شهر توریستی سرعین می‌شود و این شهر جز ۱۴ شهر مقصد سفر و گردشگری کشور است.

وی تصریح کرد: در تابستان امسال از۲۶ کشور ما در شهر سرعین میهمان و مسافر داشتیم و این شهر دومین شهر کشور در تعداد هتل و مراکز اقامتی بعد از مشهد مقدس قرار دارد.

اردبیل سومین استان میهمان‌پذیر کشور

رییس جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی استان اردبیل گفت: تعداد هتل‌های این شهر ۱۸۵ باب است که با ۱۵ هزار تخت در ایام و فصول مختلف سال پذیرای مسافران و گردشگران است.

بذری افزود: بعد از خراسان رضوی و مازندران، استان اردبیل سومین استان میهمان‌پذیر کشور است که به گردشگران خدمات متنوعی نیز ارائه می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما با برخی از مشکلات در پذیرایی از مسافران و گردشگران روبه‌رو هستیم که با همکاری و همدلی مسئولان شهری در اردبیل، سرعین و سایر شهرهای استان به راحتی می‌توان این موانع و مشکلات را رفع کرد.

تشدید ترافیک در ایام و فصول گردشگری یکی از مشکلات اساسی در سرعین

بذری یکی از مشکلات اساسی در شهر سرعین را تشدید ترافیک در ایام و فصول گردشگری اعلام کرد و ادامه داد: برای حل این مشکل در کنار احداث پارکینگ‌های متنوع، سعی می‌کنیم تا فاز اول پل بزرگ کمربندی سرعین را در یک سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم تا بخشی از ترافیک داخل شهر به این سمت هدایت شود.

وی اضافه کرد: سال‌های طولانی است که احداث این پل برای تکمیل رینگ کمربندی سرعین جز مطالبات اصلی بوده و ما نیز در شورای شهر تلاش کردیم تا این پروژه را بعد از طراحی مناسب، امروز با حضور مسئولان استانی کلنگ‌زنی کرده و با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا عملیات احداث آن را آغاز کنیم.

بذری بیان کرد: قرارداد اولیه احداث این پل ۴۹۵ میلیارد تومان است که در ۲ فاز اجرایی می‌شود که فاز اول آن امیدواریم سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

آمادگی کامل برای پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: با توجه به تقارن ماه رمضان و عید نوروز مراکز اقامتی استان امسال به مسافران ۳۰ درصد تخفیف ارائه می‌کنند و جامعه هتل داران تصمیم گرفته شایسته‌ترین خدمات را به مسافران و گردشگران ارائه کند.

بذری تصریح کرد: شورا و شهرداری با آمادگی کامل خود را پذیرای استقبال از مسافران نوروزی می‌کنند که در این زمینه آسفالت معابر و سنگ فرش خیابان‌ها و معابر به همراه تأمین برخی از تجهیزات و امکانات دیگر به ویژه خرید نردبان آتش‌نشانی در این مدت انجام شده است.

رییس جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی استان اردبیل گفت: سرعین با داشتن پنج هزار جمعیت، سالانه پذیرای بیش از هفت تا هشت میلیون گردشگر است که قطعا با این حجم انبوه ورود مسافر و گردشگر برخی ایرادات و اشکالات طبیعی است ولی سعی ما بر این خواهد بود تا بهترین خدمات را ارائه کرده و با نازل‌ترین قیمت در هتل‌ها، مراکز اقامتی و آب‌های درمانی پذیرای مسافران و گردشگران باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار