مسعود ایرانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در بسیاری از استان ها این شهرک ها برای مشاغل و صنوف مختلف راه اندازی شده و امیدواریم در استان اردبیل نیز برای صاحبان صنوف مبل، لوازم خانگی و… چنین صنوفی در نقطه مشخص از شهر راه اندازی شود. وی با استقبال از انتقال […]

مسعود ایرانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در بسیاری از استان ها این شهرک ها برای مشاغل و صنوف مختلف راه اندازی شده و امیدواریم در استان اردبیل نیز برای صاحبان صنوف مبل، لوازم خانگی و… چنین صنوفی در نقطه مشخص از شهر راه اندازی شود.

وی با استقبال از انتقال مشاغل مزاحم نظیر صنف آهن فروشان به خارج از شهر تصریح کرد: در این زمینه همکاری خوبی را با شهرداری شاهد هستیم و امیدواریم در کنار آهن فروشان، سایر مشاغل مزاحم و پر سر و صدا نیز از داخل شهر به خارج از محدوده و حریم شهری منتقل شوند.

پلمب واحدهای صنفی دارای تخلف گران فروشی، کم فروشی و یا احتکار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به تمدید برپایی نمایشگاه پاییزه و عرضه محصولات متنوع مورد نیاز خانواده ها در آستانه بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه که در شهرهای مختلف استان در حال برگزاری است، تا ۲۸ شهریورماه دایر بوده و تولیدکنندگان استان و ۱۰ استان دیگر تولیدات متنوع خود را در این نمایشگاه عرضه می کنند.

ایرانی به فعال بودن اکیپ های بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی در برخورد با تخلفات صنفی اشاره کرد و افزود: سازمان تعزیرات علاوه بر اعمال جزای نقدی برای متخلفان، نسبت به پلمب واحدهای صنفی دارای تخلف گران فروشی، کم فروشی و یا احتکار عمل کرده و زمینه ثبات بازار را فراهم می آورند.

وی به فعال بودن سامانه ۱۳۵ تعزیرات و ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت در ثبت تخلفات و گزارش های مردمی اشاره کرد و ادامه داد: عمده تخلفات ثبت شده مربوط به گران فروشی و احتکار است که انتظار می رود همچنان گزارش های مردمی را در بررسی و رسیدگی به تخلفات شاهد باشیم که روزانه بیش از ۵۰۰ گزارش در این سامانه ها ثبت و مورد بررسی قرار می گیرد.

نظارت بر حراجی های غیرقانونی

ایرانی نظارت بر حراجی های غیرقانونی را نیز یادآور شد و خاطرنشان کرد: حراجی شرایط و ضوابط خاص خود را دارد و در فصول مختلف با اخذ مجوز قانونی انجام می شود و با متخلفانی که در این حوزه بخواهند سودجویی کنند، برخورد قانونی را انجام می دهیم.

وی از تهیه و عرضه بسته های ایرانی لوازم التحریر با قیمت مناسب برای خانواده ها در قالب نمایشگاه و عرضه مستقیم خبر داد و اضافه کرد: در روزهای باقیمانده در کنار افزایش ساعات کار نمایشگاه، سعی خواهیم کرد تا غرفه های برپا شده کیفی ترین محصول های خود را انجام دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل بیان کرد: در آستانه بازگشایی مدارس سعی همکاران ما بر این است تا آرامش و امنیت خاطر را با کاهش قیمت ها به خانواده ها به ارمغان آورده و زمینه ثبات بازار و عرضه محصولات کیفی را مهیا کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار