به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمد جوانبخت عصر پنجشنبه در دیدار مردمی در پارس‌آباد اظهار کرد: مردم این منطقه نگران وضعیت آب ارس و ورود پساب معدن ارمنستان به این رودخانه در محدوده پارس‌آباد هستند که ما نیز نسبت به این موضوع شاکی هستیم. وی تصریح کرد: وزیر نیرو بارها […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمد جوانبخت عصر پنجشنبه در دیدار مردمی در پارس‌آباد اظهار کرد: مردم این منطقه نگران وضعیت آب ارس و ورود پساب معدن ارمنستان به این رودخانه در محدوده پارس‌آباد هستند که ما نیز نسبت به این موضوع شاکی هستیم.

وی تصریح کرد: وزیر نیرو بارها با سفر به کشور ارمنستان پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده که امیدواریم با همکاری ۲ کشور نگرانی‌ها در این زمینه به حداقل رسیده و ما بتوانیم شرایط مطلوب‌تری را در آب ارس شاهد باشیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: دولت سازمان حفاظت محیط زیست را متولی بررسی و پایش این موضوع قرار داده و ما در کنار سازمان حفاظت محیط زیست، به صورت جدی بررسی‌های کارشناسی را انجام می‌دهیم تا ورود پساب به رودخانه ارس از طرف کشورهای همسایه به حداقل برسد.

جوانبخت افزود: مهم جلوه دادن این امر در پیشگیری آسیب‌ها و خطرات آن بسیار مهم است اما آنچه که باید افکار عمومی و رسانه‌ها مراقبت کنند، ایجاد نگرانی در بین مردم با ارائه اطلاعات غلط و ناصحیح است که در این زمینه باید مراقب بیان مطالب و نوشته‌ها باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما از طریق دیپلماسی خارجی و فعالیت‌های انجام شده در بخش بین‌المللی و رایزنی‌های برون مرزی تلاش می‌کنیم تا این نگرانی و دغدغه مرزنشینان را به مسئولان کشور ارمنستان انتقال دهیم و قطعاً در این زمینه اقدامات و فعالیت‌ها ثمربخش خواهد بود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اضافه کرد: از نظر ما این مسئله و ایجاد آلودگی کار درست و منطقی به نظر نمی‌رسد و باید حفظ سلامت مردم به عنوان یک اولویت در مراودات مرزی مورد توجه قرار گیرد و به هیچ وجه در این موضوع کتمان نمی‌کنیم بلکه تلاشمان بر این است تا با بالاترین استانداردها آب شرب بهداشتی را تحویل مردم دهیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر