یعثوب نژادمحمد در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با کمک دستگاه های اجرایی ۲۹ ملک دولتی مازاد در قالب قانون مولدسازی شناسایی شده که ارزش تقریبی آنها یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است. وی تصریح کرد: بخشی از این املاک به فروش رسیده و بخش دیگری نیز در مرحله […]

یعثوب نژادمحمد در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با کمک دستگاه های اجرایی ۲۹ ملک دولتی مازاد در قالب قانون مولدسازی شناسایی شده که ارزش تقریبی آنها یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: بخشی از این املاک به فروش رسیده و بخش دیگری نیز در مرحله صدور آگهی فروش است که امیدواریم در کوتاهترین زمان به فروش رسیده و منابع حاصل از آن صرف تکمیل پروژه های نیمه تمام شود.

۲ ملک به ارزش ۳۱ میلیارد تومان به فروش رسیده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل گفت: امسال ۲ ملک به ارزش ۳۱ میلیارد تومان به فروش رسیده و فروش ۶ ملک نیز در مرحله انتشار آگهی است.

نژادمحمد ارزش این املاک را ۵۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امیدواریم با این مبالغ تأمین مالی پروژه های نیمه تمام استان را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تکلیف استان در بخش تهاتر و تأمین بدهی پیمانکاران در حوزه مؤسسات عمومی و دولتی است که در این زمینه نیز اقدامات مناسبی آغاز شده تا از این محل بتوان بدهی پیمانکاران را پرداخت کرد.

نژادمحمد به افزایش منابع عمومی استان تا سقف ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و ادامه داد: این رشد ۴۰ درصد در سال گذشته بوده و امسال نیز با یک جهش تأمین منابع مالی روبه رو هستیم.

وی اضافه کرد: در چهار ماهه امسال درصد تحقق بودجه استان بیش از ۱۱۰ درصد بوده که ما با ۸۸ میلیارد تومان مازاد درآمد استان و وصولی ها روبه رو هستیم.

شناسایی ۶۰ قانون مخل تولید و بهبود فضای کسب و کار

نژادمحمد این منابع را در تأمین هزینه ها و تکمیل پروژه ها بسیار مهم و اساسی اعلام کرد و گفت: تا آخر شهریورماه فرصت جذب اعتبارات عمرانی استان وجود دارد که تاکنون ۷۰ درصد این منابع جذب شده و در ۴۰ روز آینده باید ۳۰ درصد مابقی نیز جذب شود.

وی به شناسایی ۶۰ قانون مخل تولید و بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و افزود: با طرح این موضوعات در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی سعی بر این بوده تا موانع و مشکلات در این حوزه رفع شود.

نژادمحمد تجمیع استعلامات ۲۱ دستگاه را تسهیل گر و در مسیر تقویت سرمایه گذاری ها بسیار مهم و مؤثر اعلام کرد و ادامه داد: ۵۷ میلیون دلار سرمایه گذاری بخش خصوصی خارجی را در استان شاهد بودیم که پنج سرمایه گذاری خارجی نیز در مرحله رایزنی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل بیان کرد: امیدواریم با تحقق پنج سرمایه گذاری خارجی که در حوزه های مختلف در حال انجام است، انتظار می رود توسعه همه جانبه استان رقم بخورد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار