شهریار سرداری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با اجرای کامل فیبر نوری در مناطق مختلف شهری و روستایی استان اردبیل سرعت خدمات ارتباطی تا ۱۰۰ برابر سیم مسی ارتقا می یابد. وی تصریح کرد: دولت منابع مورد نیاز را فراهم کرده تا شرکت مبین نت عملیات اجرایی را در […]

شهریار سرداری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با اجرای کامل فیبر نوری در مناطق مختلف شهری و روستایی استان اردبیل سرعت خدمات ارتباطی تا ۱۰۰ برابر سیم مسی ارتقا می یابد.

وی تصریح کرد: دولت منابع مورد نیاز را فراهم کرده تا شرکت مبین نت عملیات اجرایی را در این حوزه آغاز کند که این امر علاوه بر سرعت بخشی به ارائه خدمات هوشمند و دیجیتال، مانع از سرقت کابل مخابراتی خواهد شد.

هزینه کرد ۴۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه فیبر نوری تا منازل

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: در شهرستان نیر با همراهی شورا و شهرداری عملیات اجرایی فیبر نوری آغاز شده و امیدواریم در سایر شهرها نیز به سرعت عملیاتی شدن این طرح را با تلاش پیمانکاران شاهد باشیم.

سرداری افزود: بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه خواهد شد تا فیبر نوری به منازل رسیده و سرعت دسترسی به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات نیز افزایش پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شرکت مبین نت در استان های مختلف این کار را شروع کرده و ما اگر نتوانیم همراهی شورا و شهرداری و سایر مسئولان را در این حوزه شاهد باشیم، تأخیر و تعلل به ضرر استان بوده و سایر استان ها از اردبیل جلو می افتند.

اتصال تمام مدارس استان به اینترنت رایگان

سرداری پرداخت هزینه حفاری را از سوی این شرکت به شهرداری ها یادآور شد و اضافه کرد: زیرساخت ورود به اقتصاد دیجیتال، شهر هوشمند و سایر پیشرفت های فناوری نوین وابسته به اجرای فیبر نوری است و ضرورت دارد هر چه سریعتر تمام شهرها و حتی روستاهای استان به این زیرساخت مهم و ارزشمند متصل شوند.

وی بیان کرد: به نسبت سایر استان ها ما از برنامه اجرایی در حوزه فیبر نوری عقب هستیم ولی امسال با هماهنگی فرمانداران، شوراها و شهرداری ها تلاش بر این است تا در این زمینه کارهای عملیاتی سرعت بیشتری بگیرد.

سرداری از اتصال تمام مدارس استان به اینترنت رایگان از سال تحصیلی پیش رو خبر داد و اظهار کرد: زیرساخت فیبر نوری فضای ارزشمندی را در این حوزه فراهم می آورد و این کار متفاوت از عملیات نصب فیبر نوری توسط شرکت مخابرات است.

ضریب نفوذ تلفن همراه و ثابت در استان ۷ درصد افزایش یافت

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در دولت سیزدهم ضریب نفوذ تلفن همراه و ثابت در این استان هفت درصد افزایش یافته و ما شرایط مطلوبی را در این بخش نظاره گر هستیم.

سرداری اقدامات مهم آی. سی. تی استان را اعم از شرکت های مخابرات، زیرساخت، پست و سایر اپراتورها یادآور شد و گفت: ۲۹۱ روستا با مشکل ارتباطی روبه رو هستند که نصب دکل های مخابراتی تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در این روستاها در مرحله انجام است.

وی افزود: در ۱۰۵ روستا کار در مرحله اجرا است و مابقی روستاها نیز به محض دریافت تجهیزات و امکانات از این دکل که در مرتفع ترین منطقه روستایی نصب می شود، بهره مند خواهند شد.

مشکلی را در ارتقای پهنای باند نداریم

سرداری خاطرنشان کرد: ما هیچ مشکلی را در ارتقای پهنای باند نداریم و تمام روستاهای دارای ۲۰ خانوار بر اساس تعهد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می توانند از این امکانات مناسب بهره برده و شرایط مناسبی را شاهد باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اضافه کرد: برای نصب سایت های جدید و ارتقای آنها ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که در دهه فجر امسال نیز ۱۰۵ دکل نصب و یا ارتقا یافته است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار