وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح جزئیات ارائه "بسته اینترنت رایگان شاد" برای دانش‌آموزان و معلمان گفت: اینترنت رایگان ۶۰۰ هزار معلم را تمدید می‌کنیم تا در آموزش مجازی هزینه‌ای را پرداخت نکنند.

به گزارش آذرمغان به نقل از تسنیم، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز با حضور مجازی در برنامه «یک روز تازه» درباره ارایه اینترنت رایگان به دانش‌آموزان اظهار کرد: کارهای اینترنت رایگان برای ارائه آموزش مجازی به دانش‌آموزان از روز گذشته ۱۵ شهریور آغاز شده است و دیشب نیز شرکت ایرانسل اطلاعیه‎‌ای درباره نحوه عملکردش را منتشر کرد و برنامه‌هایش برای اجرای بسته‌های آموزشی به اطلاع مشترکان رساند.

وی ادامه داد: اینترنت رایگان شامل مجموعه سایت‌هایی که از سوی وزارت آموزش‌وپرورش تعیین شده و یک بسته‌ ماهانه برای دانش‌آموزان است نام این بسته را «شاد» می‌گذاریم اما فقط مشمول استفاده از «شاد» نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری تصریح کرد: طی دو سه روز آینده جزئیات ارائه این بسته رایگان و نحوه نام‌نویسی را اعلام می‌کنیم.

آذری جهرمی درباره ارائه بسته‌های اینترنتی رایگان به معلمان نیز توضیح داد: یک معلم در یک کلاس معمولاً دارای ۳۰ تا ۴۰ دانش‌آموز است که مصرف اینترنت برای وی بالا می‌رود؛ بنابراین از فروردین ماه بسته اینترنتی ۲۰ گیگی سه ماهه به آنها ارائه کردیم.

وی تصریح کرد: برای اینترنت معلمان دو اقدام اساسی انجام شد، همه مدارس در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و بنابراین استفاده از اینترنت در این شبکه رایگان است؛ روز گذشته مصرف اینترنت ۵ گیگابیت بود به نسبت آنچه برای آنها در نظر گرفته‌ایم ناچیز بود اما برای روز اول شروع خوبی بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بسته اینترنتی که فروردین ماه به ۶۰۰ هزار نفر از معلمان ارائه کردیم را تمدید می‌کنیم که تا آنها هزینه‌ای برای آموزش مجازی پرداخت نکنند.

انتهای پیام/