شهریار سرداری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در دولت سیزدهم با رویکرد کاهش شکاف دیجیتال و حل مشکلات ارتباطی روستاییان، طرح های متعددی در حال اجرا و بهره برداری است. وی یکی از اولویت های وزارت ارتباطات را اجرای طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبر […]

شهریار سرداری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در دولت سیزدهم با رویکرد کاهش شکاف دیجیتال و حل مشکلات ارتباطی روستاییان، طرح های متعددی در حال اجرا و بهره برداری است.

وی یکی از اولویت های وزارت ارتباطات را اجرای طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبر نوری اعلام کرد و گفت: با اقدامات انجام شده در همه شهرستان ها مجوز اجرای فیبر نوری به شرکت متولی ابلاغ شده تا روند تکمیل و تأمین زیرساخت ها را شاهد باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل تصریح کرد: در دولت سیزدهم اقدامات شاخصی که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده، شامل ارتقای شبکه انتقال و اتصال منازل به فیبر نوری، همچنین احداث سایت های جدید ارتباطی است.

سرداری از اجرای ۹۲ پروژه ارتقا و احداث سایت جدید ارتباطی تلفن همراه با بهره گیری از تکنولوژی های جدید خبر داد و افزود: این طرح در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان در مرحله اجرا است.

وی اظهار کرد: در ۱۹۸ روستای بالای ۲۰ خانوار نیز آغاز عملیات اجرایی، ایجاد و ارتقای سایت های ارتباطی تلفن همراه را شاهد هستیم.

سرداری از اتصال مدارس شهری و روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و اضافه کرد: یک هزار و ۲۱۱ کیلومتر احداث شبکه فیبر نوری روستایی در اولویت برنامه های استانی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: آغاز عملیات اتصال منازل به فیبر نوری برای دسترسی مردم به پهنای باند بیشتر به همراه رشد ۲۶ درصدی ظرفیت شبکه انتقال بین استانی و بین الملل استان در این ۲ سال اجرایی و عملیاتی شده است.

سرداری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: به روزرسانی شبکه سئوچینگ بین شهری و بین المللی استان و برقراری رومینگ بین اپراتورها در ۱۷۴ نقطه، آبادی و جاده های استان انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل رصد هفت درصدی ظرفیت نفوذ تلفن و اینترنت همراه را در استان در ۲ سال اخیر یادآور شد و تصریح کرد: تمام پروژه های ارتباطی روستایی و باجه های روستایی پست بانک استان با محوریت بزرگراه سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل، اجرایی و عملیاتی شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار