قاسم محمدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان در مورد چالش آب در مجموعه کشت و صنعت بیان کرد: صدای العطش ما بلند شده و ما در فروردین ماه ۱۰ روز و در اردیبهشت ماه نیز چهار روز آب نداشتیم و به رغم تنش‌های آبی سعی کردیم تا راندمان و بهره‌وری تولید خود را […]

قاسم محمدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان در مورد چالش آب در مجموعه کشت و صنعت بیان کرد: صدای العطش ما بلند شده و ما در فروردین ماه ۱۰ روز و در اردیبهشت ماه نیز چهار روز آب نداشتیم و به رغم تنش‌های آبی سعی کردیم تا راندمان و بهره‌وری تولید خود را ارتقا دهیم.

محمدی به وضعیت شدید خشکسالی در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: از مسئولان انتظار می‌رود دیپلماسی آب را جدی بگیرند و با کشورهای همسایه رایزنی‌هایی را انجام دهند.

مدیرعامل کشت و صنعت مغان اظهار کرد: در کنار سختگیری‌ها برای مصارف آب کشت و صنعت مغان، ضروری است مسئولان استانی و شهرستانی جلوی هدررفت آب را در بالادست کشت و صنعت بگیرند و اجازه ندهند تا کشت جالیزی و محصولات پر آب‌بر نظیر برنج، هندوانه و سبزی رقم بخورد.

محمدی تصریح کرد: در کنار دعوت مردم به انضباط مصرف آب، امیدواریم مسئولان رایزنی‌هایی را انجام دهند تا منابع آب مورد نیاز تأمین و بیش از این مجموعه‌هایی نظیر کشت و صنعت مغان و سایر اراضی زراعی آسیب نبیند.

وی حرکت کشت و صنعت مغان را در راه‌اندازی کارخانه تولید فناوری تیپ یادآور شد و گفت: ما از تکنولوژی‌های جدید در این حوزه استفاده می‌کنیم و فرهنگسازی را نیز در این زمینه آغاز کردیم تا اهالی منطقه از فناوری تیپ بیشتر استفاده کنند.

محمدی افزود: برای حل بحران آب باید از ظرفیت‌های حوزه آبریز استان‌های همسایه و مشترک با آذربایجان شرقی و غربی استفاده کنیم تا دشت مغان بیش از این با بحران آب و تبعات منفی آن روبه‌رو نشود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار