به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، ارسلان فرجی اظهار کرد: در اثر کمبود بارش و خشکسالی امسال ذخیره آب سد احمد بیگلو از ۱۸ میلیون متر مکعب به چهار میلیون متر مکعب و حجم مرده رسیده است. وی خاطرنشان کرد: حجم ذخیره سد احمد بیگلو نسبت به سال گذشته ۲ میلیون […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، ارسلان فرجی اظهار کرد: در اثر کمبود بارش و خشکسالی امسال ذخیره آب سد احمد بیگلو از ۱۸ میلیون متر مکعب به چهار میلیون متر مکعب و حجم مرده رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: حجم ذخیره سد احمد بیگلو نسبت به سال گذشته ۲ میلیون متر مکعب و نسبت به بلند مدت بیش از ۱۴ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

مدیر امور منابع آب شهرستان مشگین شهر افزود: با توجه به نبود بارندگی‌های مناسب در حوضه‌های بالادست اکثر سدهای کوچک این شهرستان رواناب خوبی در رودخانه‌ها و مسیل‌های منتهی به سدها نداشته و این امر سبب شده که آبیاری اراضی و باغات به صورت محدود در این شهرستان انجام شود.

فرجی بیان کرد: در صورت تداوم این روند طی دو ماه آتی با توجه به کمبود ذخایر برفی در دامنه کوه سبلان در سال پیش رو هم در تامین آب با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: امسال ورودی آب به سد سبلان به بالای هشت میلیون متر مکعب رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

مدیر امور منابع آب شهرستان مشگین شهر تصریح کرد: حجم کل سد سبلان ۱۰۸ میلیون متر مکعب است که در سال گذشته در اثر نبود بارش و مصرف بی‌رویه حجم آن ۱۴ میلیون متر رسید.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر