صمد بهزاد در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تولد اولین گوساله نژاد جرسی در کشت و صنعت مغان با موفقیت انجام شد و تلاش ما بر این است تا این نژاد در حوزه دامپروری این مجموعه اقتصادی توسعه پیدا کند. وی تصریح کرد: با انتقال جنین منجمد شده در اردیبهشت […]

صمد بهزاد در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تولد اولین گوساله نژاد جرسی در کشت و صنعت مغان با موفقیت انجام شد و تلاش ما بر این است تا این نژاد در حوزه دامپروری این مجموعه اقتصادی توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: با انتقال جنین منجمد شده در اردیبهشت ماه امسال به کشت و صنعت مغان، تولد اولین گوساله نژاد جرسی خالص را در کشت و صنعت پارس آباد شاهد هستیم و امیدواریم این نژاد در مجموعه دامپروری ادامه پیدا کند.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: ۹ ماه پیش با مشارکت شرکت دانش بنیان انتقال جنین به کشت و صنعت مغان انجام شد تا در کنار سایر نژادها بتوانیم از ظرفیت مناسب نژاد جرسی نیز استفاده کنیم.

بهزاد ویژگی های این نژاد را در افزایش تولید شیر و کیفیت چربی شیر تولید شده برای مصارف مختلف یادآور شد و افزود: با توجه به رنگ، طعم و چربی بالای شیر تولید شده توسط نژاد جرسمی امکان فرآوری آن در تولید محصولاتی نظیر بستنی و سایر محصولات لبنی به شکل کیفی و مناسب فراهم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در حال حاضر ۲۲ هزار رأس گاو در کشت و صنعت مغان و در دو سایت مجزا نگهداری می شود و پرورش نوع جدید دام از نژاد جرسی در اولویت برنامه ریزی ها است.

بهزاد اضافه کرد: ۳۸ رأس دام از نژاد جرسی اردیبهشت ماه امسال وارد چرخه دامپروری مغان شد تا زمینه برای افزایش جمعیت دام نژاد جرسی در این مجموعه بنگاه عظیم اقتصادی فراهم آید.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: کشت و صنعت مغان با تولید انواع محصولات لبنی با برند مغانه سعی دارد در بازارهای داخلی و خارجی بدرخشد که در این زمینه افزایش ظرفیت تولید محصولات لبنی را شاهد هستیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار