به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، مجید کوهی شامگاه یکشنبه در بررسی آخرین وضعیت خشکسالی در اردبیل، اظهار کرد: کم آبی و تداوم خشکسالی در سال‌های اخیر به یکی از دغدغه‌ها و معضلات جدی تبدیل شده به طوری که ذخایر منابع آبی استان نیز به شدت کاهش یافته است. وی تصریح […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، مجید کوهی شامگاه یکشنبه در بررسی آخرین وضعیت خشکسالی در اردبیل، اظهار کرد: کم آبی و تداوم خشکسالی در سال‌های اخیر به یکی از دغدغه‌ها و معضلات جدی تبدیل شده به طوری که ذخایر منابع آبی استان نیز به شدت کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: میزان بارش‌ها نسبت به بلند مدت ۴۲ درصد کاهش یافته که یک وضعیت خطرناک و نامناسبی را در ذخایر منابع آبی و کاهش نزولات جوی شاهد هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: تنها راه گذر از این شرایط بحرانی استفاده بهینه و صرفه‌جویی در منابع آب است که امیدواریم هموطنان در عمل به این اصل توجهی جدی داشته باشند.

کوهی افزود: از روز سه‌شنبه با ورود یک سامانه بارشی و سرد شاهد بارش‌های مناسب در استان خواهیم بود که تا پنجشنبه این بارش‌ها به ویژه در مناطق مرکزی و کوهستانی به صورت برف ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با وجود پیش‌بینی بارش‌های نرمال در زمستان در سطح استان به نظر نمی‌رسد که کمبودهای گذشته جبران شود و همچنان مسئولان امر باید تلاش کنند تا با ارائه الگوهای کشت مناسب در بخش کشاورزی و صرفه‌جویی منابع آب در بخش شرب به گذر از این وضعیت خشکسالی کمک کنند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اضافه کرد: پیش‌بینی‌های هواشناسی بر اساس الگوهای ارائه شده نقشه‌ها است و قطعاً بخشی از این پیش‌بینی‌ها نیز امکان تغییر رویه و جابجایی پیش‌بینی‌ها در این فرآیند وجود دارد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر