مجید چگینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با تاکید وزیر نفت جذب سرمایه گذاران در این حوزه آغاز شده تا با توجه به دغدغه ناترازی تولید و مصرف برق، بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. وی تصریح کرد: در بحران اکراین عامل اصلی نجات این کشور ذخیره سازی انرژی بوده که […]

مجید چگینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با تاکید وزیر نفت جذب سرمایه گذاران در این حوزه آغاز شده تا با توجه به دغدغه ناترازی تولید و مصرف برق، بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در بحران اکراین عامل اصلی نجات این کشور ذخیره سازی انرژی بوده که ما نیز باید به سمت این ذخیره سازی و کاهش مصرف بی رویه انرژی های پاک حرکت کنیم.

معاون وزیر نفت گفت: در کنار این سرمایه گذاری، با همکاری بخش خصوصی تعویض بخاری های پرمصرف گاز در اولویت قرار گرفته و سعی ما بر این است تا چهار میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه بخاری را به سیستم کم مصرف مجهز کنیم که در این زمینه امسال نهادهای حمایتی در دستور کار قرار گرفتند.

چگینی افزود: برای این سرمایه گذاران حواله گاز ارائه می شود تا با عرضه در بازار انرژی بتوانند به سود مناسب دست پیدا کنند.

وی به زنجیره گازرسانی به شهرها و روستاها اشاره کرد و ادامه داد: بخش عظیمی از شهرها و روستاهای کشور از نعمت گاز بهره مند هستند و شرکت ملی گاز پروژه های نیمه تمام خود را تا پایان دولت سیزدهم به سرانجام خواهد رساند.

چگینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه گازرسانی و طرح های زیربنایی در تأمین گاز مورد نیاز در حال انجام است و در کنار آن احداث ده ها پالایشگاه نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در اجرای این پروژه ها مناطق محروم در اولویت است که ما خط انتقال دوم گازرسانی به استان اردبیل را به ظرفیت ۲۵ میلیون متر مکعب آغاز کردیم تا در یک سال با سرمایه گذاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان این پروژه اجرایی شود تا در مراحل بعد اهالی گرمی، پارس آباد و اصلاندوز از این گاز بهره مند شوند.

معاون وزیر نفت بیان کرد: امیدواریم بیشترین بهره برداری از این گاز در واحدهای صنعتی و تولیدی باشد تا ارزش افزوده بیشتری نصیب استان شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار