بازار؛ گروه آب و انرژی: گرمای هوا گاز رسانی به صنایع و نیروگاه را به حالت عادی بازگرداند. محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به کاهش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، از افزایش گاز رسانی به نیروگاه ها و صنایع خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۵۰ میلیون متر […]

بازار؛ گروه آب و انرژی: گرمای هوا گاز رسانی به صنایع و نیروگاه را به حالت عادی بازگرداند. محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به کاهش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، از افزایش گاز رسانی به نیروگاه ها و صنایع خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۵۰ میلیون متر مکعب گاز بیشتری نسبت به بهمن به نیروگاه‌ها و صنایع تحویل داده می‌شود.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود، به مصرف گاز در صنایع فولاد، پتروشیمی و سیمان اشاره کرد و گفت: به این بخش ها روزانه ۱۰۵ میلیون مترمکعب گاز تحویل داده می‌شود.

هرچند که طبق افزایش دما باعث کاهش مصرف شده اما طبق گفته های این مقام مسئول در صنعت گاز مصرف همچنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد بیشتر است. به گفته او، همچنان حدود ۵۲۲ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی مصرف می شود که رقم بالایی است.

لازم به یادآوری است که ناترازی گاز زمستان سختی را برای صنایع و واحدهای پتروشیمی رقم زد. صنایع هم برای اینکه سرپا بمانند دیگر چاره‌ای جز مازوت‌سوزی و آلوده‌کردن هوای شهرها ندارند. این مازوت‌سوزی تا جایی ادامه پیدا کرده که دیگر در شهرهایی نظیر تهران دیگری هوایی برای نفس کشیدن وجود نداشت. پتروشیمی‌ها هم وضعیت بهتری ندارند و یکی پس از دیگری تعطیل می شدند. فعالین صنعتی در ماه های گذشته بارها و بارها هشدار دادند که قطعی های گاز و کاهش تولید بازار بسیاری از محصولات را در ماه های پایانی سال با نوسان مواجه کرده و موجب روند روبه رشد قیمت ها خواهد شد. پیش بینی ای که گشتی در بازارها نشان می دهد، تقریبا درست از آب درآمده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار