عبداللهی، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری اردبیل گفت: منطقه ویژه اقتصادی اردبیل از بسترهای راهگشا در ایجاد فرصت‌های اشتغال و افزایش توان اقتصادی در استان است.

یاسر عبداللهی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: سال هاست که منطقه ویژه اقتصادی در پیچ و خم صدور مجوزهای قانونی و بروکراسی اداری گرفتار شده و شایسته است با همکاری دستگاه های خدمات رسان در این منطقه و تقویت زیرساخت ها بتوان به توسعه تولید، اشتغال و سرمایه گذاری کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه اردبیل سال هاست از یک فقر و محرومیت مزمن رنج می برد، خاطرنشان کرد: ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی می تواند گره کور اشتغال و معیشت را در اردبیل باز کند و روزنه امیدی برای بیکاران اردبیل باشد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری اردبیل به مزایای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین اشاره کرد و افزود: تسهیل واردات و صادرات کالا، حمایت از صنایع داخلی، جذب فناوری‌ های نوین، سرمایه گذاری در تولید و توسعه منطقه ‌ای، پشتیبانی از فعالیت ‌های اقتصادی، ارتباط تجاری بین المللی، تحرک بخشی به اقتصاد منطقه ‌ای، صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال مولد، جذب سرمایه گذاری، معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده، ورود ماشین آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه اداری بدون عوارض گمرکی و اشتغالزایی از اهداف و مزایای مناطق ویژه اقتصادی است.

عبداللهی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بزرگ بخش خصوصی از سراسر کشور می توانند از مشوق های منطقه ویژه بهره مند شوند، تصریح کرد: با افزایش واحدهای تولیدی در سطح استان و به ویژه در منطقه ویژه اقتصادی نمین شاهد کاهش بیکاری خواهیم بود.

انتهای پیام/