یاسر عبداللهی در حاشیه همایش گردشگری سلامت به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت جز مؤلفه های اصلی توسعه استان اردبیل است و ما باید به افزایش درآمد در این بخش و تولید ثروت به نفع مردم کمک کنیم. وی وجود ۱۱۰ آبگرم و سرد معدنی را در استان اردبیل […]

یاسر عبداللهی در حاشیه همایش گردشگری سلامت به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت جز مؤلفه های اصلی توسعه استان اردبیل است و ما باید به افزایش درآمد در این بخش و تولید ثروت به نفع مردم کمک کنیم.

وی وجود ۱۱۰ آبگرم و سرد معدنی را در استان اردبیل یادآور شد و تصریح کرد: با راه اندازی مرکز تحقیقات طب سنتی و آب های درمانی تلاش بر این است تا از ظرفیت این آب های گرم و معدنی استفاده شود.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در مناطق مختلف این استان ظرفیت های آبدرمانی پراکنده شده و در یک زنجیره مناسب گردشگری سلامت می توان از این توانمندی و ظرفیت بیش از گذشته استفاده کرد.

عبداللهی افزود: این ظرفیت بی نظیر فرصت خوبی را برای سرمایه گذاران به وجود آورده تا مجتمع های بزرگ آبدرمانی را در استان راه اندازی کنند تا با خروج از شکل سنتی بهره برداری آب های درمانی بتوانیم به سمت بهره گیری علمی و اصولی بر مبنای طب مدرن حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده می کنند و ما نیز به راحتی می توانیم فرصت های سرمایه گذاری را در آب های درمانی ارتقا داده و بخش مهمی از این توانمندی را ارتقا دهیم.

عبداللهی درآمد جهانی را از صنعت گردشگری سلامت محور ۶۰ میلیارد دلار اعلام کرد و ادامه داد: سهم کشورمان و استان اردبیل از این رقم بسیار پایین است.

وی اضافه کرد: ایران جز ۲۰ کشور برتر دنیا در حوزه آب های گرم و معدنی است که این خود می تواند فرصت جذب گردشگران و سرمایه گذاران را فراهم کرده و استان اردبیل را در بخش گردشگری به پیشران تحول اقتصادی تبدیل کند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل به برگزاری سمینارهای متعدد با محوریت آب های درمانی و ظرفیت های گردشگری این حوزه اشاره کرد و گفت: معرفی اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو فرصتی را فراهم کرده تا ما بتوانیم این قابلیت ها و توانمندی ها را بیشتر معرفی کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار