سید حامد عاملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: در صدور کارت بازرگانی باید اهلیت افراد مورد توجه قرار گرفته و در کنار آن فرآیندی مناسب از سوی سازمان صمت و اتاق بازرگانی تعریف شود تا افراد واجد شرایط و حرفه ای در این عرصه بتوانند فعالیت کنند. وی حذف مقررات زاید […]

سید حامد عاملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: در صدور کارت بازرگانی باید اهلیت افراد مورد توجه قرار گرفته و در کنار آن فرآیندی مناسب از سوی سازمان صمت و اتاق بازرگانی تعریف شود تا افراد واجد شرایط و حرفه ای در این عرصه بتوانند فعالیت کنند.

وی حذف مقررات زاید را از پیش روی صدور مجوز حوزه آبزی پروری و تقویت و پرورش ماهی یادآور شد و تصریح کرد: بسیاری از بخشنامه ها و مقررات دست و پا گیر هستند و باید به نفع تولید و حمایت از سرمایه گذار حذف شوند.

استاندار اردبیل ضرورت راه اندازی سه واحد صنعتی پنج هزار رأسی دام را در استان به عنوان مجموعه عظیم یادآور شد و گفت: در کنار دامداری های سنتی، ضرورت دارد این مجموعه های بزرگ فعالیت خود را انجام دهند و تأمین مالی و نقدینگی این واحدها نیز مورد توجه است.

عاملی افزود: باید کارخانه تولید خوراک و تأمین نهاده دام و طیور در استان راه اندازی شده و در کنار آن به کشت علوفه تمرکز و توجهی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حوزه صنعت مهمترین بخش توسعه استان است که همراه با ارزش افزوده بیشتر و ایجاد فرصت های شغلی برای بیکاران است و در این حوزه باید زنجیره تولید و صادرات مورد اهتمام باشد.

عاملی اضافه کرد: در کنار صنایع و تقویت زنجیره ها در این بخش، صنایع معدنی و فلزی نیز مورد حمایت جدی است و ما از صنایع خلاق، نساجی، ساختمان، غذا و دارو در مسیر تقویت زنجیره تولید و ارزش افزوده حمایت می کنیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: سال آینده ۱۵ واحد تولیدی وارد باشگاه هزارتایی ها خواهند شد تا اشتغال آنها مورد حمایت قرار گرفته و گردش مالی مناسبی را در این زنجیره های تولید به نفع توسعه استان و اشتغال بیکاران شاهد باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار