به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، فرهاد سبحانی عصر چهارشنبه در آئین افتتاح چندین واحد خانه روستایی در اردبیل اظهار کرد: سهم استان اردبیل در نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی چهار هزار واحد تعریف شده که امیدواریم سهم استان اردبیل در مقاوم‌سازی و نوسازی واحدهای مسکونی یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تأمین شده که امیدواریم […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، فرهاد سبحانی عصر چهارشنبه در آئین افتتاح چندین واحد خانه روستایی در اردبیل اظهار کرد: سهم استان اردبیل در نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی چهار هزار واحد تعریف شده که امیدواریم سهم استان اردبیل در مقاوم‌سازی و نوسازی واحدهای مسکونی یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تأمین شده که امیدواریم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه چهار هزار واحد مسکن روستایی در استان اردبیل نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی دارند، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده و در افق ۱۰ ساله می‌توان صد درصد واحدهای مسکونی در روستاها را در استان اردبیل مقاوم‌سازی و بهسازی کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ۹۷ هزار واحد مسکن روستایی در استان اردبیل وجود دارد که بخشی از آنها در سال‌های اخیر مقاوم‌سازی و بهسازی شده و همچنان با ترغیب و تشویق روستاییان سعی داریم در این زمینه صد درصد اهداف را تحققی عینی ببخشیم.

سبحانی از ابلاغ پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای روستاییان خبر داد و افزود: اکثر بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی را آغاز کرده و در یک سال اخیر روستاییانی که نسبت به دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی اقدام کردند، می‌توانند از متمم ۱۰۰ میلیون تومان در تکمیل واحدهای مسکونی خود استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا در کنار مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای کم دوام و بی‌دوام روستایی، اجرای طرح‌های هادی و بازبینی طرح‌ها را نیز به عنوان اولویت اصلی مد نظر قرار دهیم.

سبحانی اضافه کرد: در روستاها همکاران ما تلاش می‌کنند تا پروژه‌های عمران روستایی به سرانجام رسیده و اسباب رضایتمندی روستاییان از اجرای این طرح‌ها فراهم آید تا با تقویت نظام اقتصادی و بهبود معیشتی مردم در روستاها بتوانیم اهداف تعریف شده را جامه عمل بپوشانیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل بیان کرد: هیچ مشکلی در پرداخت تسهیلات در حوزه مقاوم‌سازی، بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی وجود ندارد و روستاییان با کمترین مراجعه از طریق بستر الکترونیکی نیز می‌توانند ثبت‌نام و معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات را به صورت سفته زنجیره‌ای انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع