به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، داود شایقی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل، اظهار کرد: رییس سازمان ملی بهره‌وری کشور که خود از اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت و جز یک درصد اساتید برتر دنیا است، ۲ روز در این استان حضور پیدا کرد و با […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، داود شایقی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل، اظهار کرد: رییس سازمان ملی بهره‌وری کشور که خود از اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت و جز یک درصد اساتید برتر دنیا است، ۲ روز در این استان حضور پیدا کرد و با بازدید از کارخانه و نشست با اساتید دانشگاه و نخبگان استان سعی کرد تا موضوع بهره‌وری را در ابعاد مختلف تبیین و تشریح کند.

وی به برگزاری کلاس‌های توجیهی و آموزشی برای ارتقای بهره‌وری در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: با برگزاری جلسه شورای اداری تفاهمنامه همکاری با دانشگاه محقق اردبیلی به امضا رسید تا شاهد تبیین بهره‌وری و اهمیت این امر در کنار تعهدات استانی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآمدی آن باشیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل با شاخص‌های متعدد در بحث مشارکت اقتصادی به ۴۸ درصد و رشد اقتصادی به ۳.۷ دهم درصد رسیده و ما در بخش کشاورزی با تنوع تولید محصولات و جایگاه ممتاز در سطح کشور روبه‌رو هستیم.

شایقی به فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی، تقویت واردات و صادرات و توسعه مراکز علمی و دانشگاهی اشاره کرد و افزود: در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی و همچنین بهداشتی و درمانی پروژه‌های متعددی در این استان در حال اجرا است که با اتمام آن می‌توان به تقویت زیرساخت‌ها در این استان امیدوار بود.

وی به طولانی شدن تکمیل برخی از پروژه‌های زیربنایی به ویژه راه آهن و توسعه بزرگراه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در دولت سیزدهم تمرکز بر تکمیل این پروژه‌های نیمه‌تمام و پیشران است تا افزایش بهره‌وری را در بخش کشاورزی در کنار رشد اقتصادی شاهد باشیم.

شایقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در بحث زیرساخت‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی را توسعه داده و راه آهن اردبیل – مغان را نیز تکمیل کنیم، تقویت نظام اقتصادی را در کنار بهره‌وری بیشتر شاهد خواهیم بود.

دبیر شورای برنامه‌ریزی استان به پروژه‌های متعدد حوزه گردشگری، آبرسانی به روستاها و مناطق عشایری، راه‌اندازی سه بیمارستان جدید، توجه به ۱۱ منطقه نمونه گردشگری، تالار شهر، ورزشگاه‌ها و مجموعه‌های تربیت بدنی را از جمله این پروژه‌های اولویت‌دار اعلام کرد و گفت: هشت طرح دانش‌بنیان نیز در استان اردبیل در مرحله اجرا است.

وی اضافه کرد: ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است و امیدواریم در دولت سیزدهم بخشی از این مناطق از ردیف‌های ملی و سفر رییس جمهور تأمین شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به موضوع بهره‌وری و همراهی دانشگاه با نگاه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را یادآور شد و بیان کرد: باید رشد مناسب اقتصادی و بهره‌وری را در این استان با مطلوبیت در سال‌های آینده به نظاره بنشینیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر