حسن قاسم‌پور در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه نظارتی و حاکمیتی سعی دارد تا در کمترین زمان به استعلامات سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی پاسخ دهد که این امر با هدف تسهیل و بهبود فرآیند کسب و کار است. وی تصریح کرد:‌ ما در سال‌جاری و […]

حسن قاسم‌پور در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه نظارتی و حاکمیتی سعی دارد تا در کمترین زمان به استعلامات سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی پاسخ دهد که این امر با هدف تسهیل و بهبود فرآیند کسب و کار است.

وی تصریح کرد:‌ ما در سال‌جاری و در بستر سامانه ضوابط استقرار سعی می کنیم تا به استعلامات حوزه زیست محیطی به سرعت پاسخ داده و در کوتاهترین زمان همراهی و همکاری خود را با متولیان امر انجام دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تمام تلاش ما بر این است تا با اصلاح فرآیندها از طریق هیئت مقررات‌زدایی حرکت‌ها و برنامه‌ریزی ها را به نحوی انجام دهیم تا یک سرمایه‌گذار و تولیدکننده با کمترین دغدغه علاقه‌مند و راغب به فعالیت اقتصادی باشند.

قاسم‌پور به مستثنی شدن واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از استعلامات محیط زیست اشاره کرد و افزود: هر چند پایش و بررسی فعالیت این واحدها با هدف جلوگیری از آلایندگی هوا و محیط زیست در دستور کار این اداره کل است اما تلاش بر این است تا در قالب پنجره واحد سرمایه‌گذاری از فعالان اقتصادی حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

وی به طرح پرونده‌هایی متعدد در قالب ستاد تسهیل و موافقت محیط زیست با موضوعات مطرح شده اشاره کرد و ادامه داد: از ۱۷ مورد پرونده مطرح شده در ستاد تسهیل با موضوع محیط زیست، ما با ۱۵ مورد موافقت کردیم و در موارد محدود مخالفت خود را با دلایل متقن ارائه کردیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل حضور مؤثر محیط زیست را در جلسات کمیسیون‌ها و کمیته‌های فنی و تخصصی در صدور مجوزها یادآور شد و اضافه کرد: در ارزیابی زیست محیطی واحدهای صنعتی و تولیدی و الزام آنها به داشتن پیوست محیط زیست، سعی بر این است تا اهداف ارزشمند در این حوزه تحقق پیدا کرده و جلوی موازی کاری های احتمالی گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع