افشین شیرزاد در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: جمع بیمه شده اصلی در استان اردبیل ۲۰۴ هزار و ۳۳۰ نفر و بیمه شده تبعی ۳۲۹ هزار و ۴۶۳ نفر است. وی با بیان اینکه ۶۳۶ هزار و ۲۴ نفر در استان تحت پوشش خدمات بیمه تأمین اجتماعی هستند، تصریح کرد: ۲۸ […]

افشین شیرزاد در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: جمع بیمه شده اصلی در استان اردبیل ۲۰۴ هزار و ۳۳۰ نفر و بیمه شده تبعی ۳۲۹ هزار و ۴۶۳ نفر است.

وی با بیان اینکه ۶۳۶ هزار و ۲۴ نفر در استان تحت پوشش خدمات بیمه تأمین اجتماعی هستند، تصریح کرد: ۲۸ هزار نفر در قالب حرف و مشاغل آزاد، هشت هزار و ۹۲۰ نفر در قالب اختیاری، چهار هزار و ۹۲۲ نفر در قالب بافندگان فرش، ۱۸ هزار و ۴۸۲ نفر در قالب رانندگان و ۱۶ هزار و ۳۸۲ نفر در قالب کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

۲۲ هزار و ۸۱۳ کارگاه در استان اردبیل فعال است

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل تعداد کارفرمایان صنفی را ۲ هزار، باربران انفرادی را یک هزار و ۶۳ نفر، زنبورداران را ۱۷۸ نفر و خادمان مساجد را ۷۳۸ نفر اعلام کرد و گفت: مجموع مستمری بگیران این سازمان در استان اردبیل ۵۸ هزار و ۵۶۰ نفر هستند.

شیرزاد به برقراری مستمری سه هزار و ۷۹۰ نفر در سال جاری اشاره کرد و افزود: تعداد کارگاه های فعال در این استان ۲۲ هزار و ۸۱۳ مورد و تعداد کارگاه های مشمول کمک دولت نیز ۱۲ هزار و ۴۶۸ مورد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کارگاه های کشاورزی تحت پوشش هشت هزار و ۲۹۴ مورد و تعداد بیمه شدگان کارگاه های کشاورزی نیز ۱۳ هزار و ۲۴۴ نفر هستند.

۱۰ میلیارد تومان متوسط پرداخت ماهیانه از بابت بیمه بیکاری

شیرزاد متوسط پرداخت ماهیانه از بابت بیمه بیکاری را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: متوسط پرداختی ماهیانه از بابت تعهدات کوتاه مدت در این سازمان چهار میلیارد تومان است.

وی متوسط پرداخت مستری ماهیانه را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با هدف حمایت از تولید و حفظ افزایش اشتغال برای بنگاه های کوچک و متوسط زیر ۱۰۰ نفر بیمه شده تعداد ۳۲۸ کارگاه مشمول بخشودگی جرایم شدند.

شیرزاد اضافه کرد: به تبع این فرآیند بیش از ۱۱ میلیارد تومان از این کارگاه ها از بخشودگی جرایم استفاده کردند.

وی بیان کرد: تسهیلات اعطایی به مستمری بگیران تا ۲۰۰ میلیون ریال و کمک های بلاعوض غیرشمول نیز به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان انجام می شود.

احداث اولین هتل پنج ستاره تأمین اجتماعی در سرعین

شیرزاد به پروژه های اجرای شده توسط تأمین اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: راه اندازی ساختمان جدید و مستقل اداره کل تأمین اجتماعی استان با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان و تأسیس شعبه تیپ ممتاز شماره سه اردبیل و تأمین تجهیزات شعبه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان در مناطق کم برخودار ۱۳گانه به انجام رسیده است.

وی از احداث اولین هتل پنج ستاره تأمین اجتماعی در سرعین خبر داد و یادآور شد: این پروژه با برآورد اعتبار هزینه ای ۲۰۰ میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در حال انجام است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: احداث ساختمان مستقل شعبه پارس آباد پس از ۲۰ سال با قرارداد ۹۰ میلیارد تومان و حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در تیرماه سال آینده همزمان با هفته تأمین اجتماعی به بهره برداری خواهد رسید.

احداث مرکز رفاهی اداره کل اردبیل با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان

شیرزاد از احداث مرکز رفاهی اداره کل اردبیل با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در قالب تهاتر ساختمان با شهرداری اردبیل به میزان ۶۰ میلیارد تومان و تخصیص اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی، احداث ساختمان درمانگاه شماره ۲ اردبیل را شاهد هستیم.

وی بازسازی ساختمان شعبه ۲ اردبیل و شعب گرمی، بیله سوار و مشگین شهر را با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان یادآور شد و افزود: خرید زمین برای احداث ساختمان شعبه سه اردبیل نیز انجام شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل خاطرنشان کرد: تعداد پروژه های استان ۱۲ مورد با مجموع اعتبار یک هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان است که اجرایی شده و یا در مرحله انجام است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار