افشین شیرزاد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: عمده واحدها، کارگاه‌های تولیدی و صنعتی اشتغال زیر ۵ نفر را دارند که مربوط به حوزه قالیبافان، کارگران ساختمانی، رانندگان، باربران و…، است. وی تصریح کرد: ما در سال‌جاری موفق شدیم ۳۰ میلیارد تومان بدهی کارفرمایان را مشمول بخشودگی جرایم قرار داده و […]

افشین شیرزاد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: عمده واحدها، کارگاه‌های تولیدی و صنعتی اشتغال زیر ۵ نفر را دارند که مربوط به حوزه قالیبافان، کارگران ساختمانی، رانندگان، باربران و…، است.

وی تصریح کرد: ما در سال‌جاری موفق شدیم ۳۰ میلیارد تومان بدهی کارفرمایان را مشمول بخشودگی جرایم قرار داده و برای ۹۵ درصد کارفرمایان بدهکار نیز فضای بهره‌مندی از تقسیط بدهی را تا ۴۰ قسط مهیا کنیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق و مستمری در استان از طریق اداره کل تأمین اجتماعی پرداخت می شود، گفت: در تعامل با شهرداری ها نیز سعی شده با دریافت ۵ تا ۱۰ درصد بدهی معوق، مابقی مبالغ تقسیط شده و همراهی خود را با فعالان این بخش انجام دهیم.

شیرزاد به استقلال رأی هیئت‌های تجدید نظر اشاره کرد و افزود: هیچ‌گونه دخالتی در رأی هیئت‌های تجدید نظر به عنوان هیئت شبه قضایی رخ نداده و این هیئت‌ها به صورت مستقل فعالیت‌ خود را انجام می دهند.

وی در مورد حسابرسی از دفاتر قانونی نیز خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مصوب ما این حسابرسی ها را انجام می دهیم و به غیر از موارد استثنایی سعی می کنیم حسابرسی همان سال را به صورت شفاف و دقیق انجام داده تا تسهیل‌گیری را در فرآیند خدمت به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران انجام دهیم.

شیرزاد از راه‌اندازی شعبه تیپ ممتاز تأمین اجتماعی در محلات ۱۳گانه اردبیل در ۳ ماهه آینده برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان خبر داد و اضافه کرد: اولین هتل ۵ ستاره سازمان تأمین اجتماعی نیز در سرعین در حال احداث است تا ارائه خدمات به کارگران و بازنشستگان را شاهد باشیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل در مورد اصلاح قوانین و مقررات پیچیده و سختگیرانه تأمین اجتماعی نیز بیان کرد: این قوانین متعدد از یک‌هزار صفحه به ۳۰۰ صفحه کاهش یافته و سعی بر این است تا با اصلاح این فرآیندها فضای مناسب خدمتی را برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران مهیا کنیم.

انتهای پیام/

منبع