افشین شیرزاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تأمین اجتماعی بزرگترین نهاد عمومی غیردولتی است که با همراهی شرکای خود نظیر کارگران و کارفرمایان توانسته در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده و نظام اجتماعی و خانوادگی ایرانیان را به نقطه آرامش برساند. وی تصریح کرد: در استان اردبیل ۶۵۰ هزار بیمه […]

افشین شیرزاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تأمین اجتماعی بزرگترین نهاد عمومی غیردولتی است که با همراهی شرکای خود نظیر کارگران و کارفرمایان توانسته در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده و نظام اجتماعی و خانوادگی ایرانیان را به نقطه آرامش برساند.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل ۶۵۰ هزار بیمه شده اصلی و تبعی داریم که از این تعداد ۲۰۰ هزار بیمه شده اصلی، ۵۵ هزار مستمری بگیر و ۲۱ هزار نفر نیز کارفرما هستند.

۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی و درآمد تأمین اجتماعی اردبیل

مدیرکل تأمین اجتماعی اردبیل گردش مالی و درآمد تأمین اجتماعی استان اردبیل را ۵۰۰ میلیارد تومان در ماه اعلام کرد و گفت: به ازای این مبلغ درآمد، ماهانه ۶۵۰ میلیارد تومان نیز هزینه بخش بیمه ای و درمان تأمین اجتماعی استان است که یک ناترازی ۱۵۰ میلیارد تومانی را در بخش درآمد و هزینه شاهد هستیم.

شیرزاد به راه اندازی شعبه تیپ ممتاز شماره سه اردبیل در ارائه خدمات به ۱۲۰ هزار بیمه شده اشاره کرد و افزود: در مناطق محروم این شعبه تا پایان سال به ۱۶۰ هزار بیمه شده خدمات متنوع بیمه ای را ارائه می کند.

وی ساخت هتل پنج ستاره را در سرعین با همکاری شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی یادآور شد و خاطرنشان کرد: برای احداث این هتل در ۱۰ هزار متر مربع زیربنا ۴۵۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است.

بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری به تأمین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی اردبیل از افتتاح ساختمان ملکی و مستقل تأمین اجتماعی در اردبیل بعد از عملیات بهسازی و نوسازی خبر داد و اضافه کرد: با گذشت شش سال این ساختمان متروکه بهسازی و نوسازی شده و در یک هزار و ۵۰۰ متر مربع در اختیار بیمه شدگان قرار گرفته است.

وی احداث ساختمان آموزشی، ورزشی و اداری تأمین اجتماعی پارس آباد را با پیشرفت ۱۵ درصد یادآور شد و بیان کرد: با جداسازی شعبه پارس آباد از بیمارستان ارس، تلاش بر این است تا این ساختمان نوسازی شده و خدمات بیمه ای را به قطب کشاورزی استان در شمال این خطه ارائه کند.

شیرزاد بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری را به تأمین اجتماعی یادآور شد و اظهار کرد: این بدهی زمینه نارضایتی کارگران و پیمانکاران را فراهم کرده بود که با تهاتر یک ساختمان در یکی از مناطق اردبیل قرار شد ساختمان ۶ طبقه به ارزش ۶۰ میلیارد تومان در اختیار تأمین اجتماعی قرار گیرد تا به عنوان درمانگاه شماره ۲ در اردبیل مورد بهره برداری بیمه شدگان قرار گیرد.

۷۹ هزار بیمه شده خاص در اردبیل داریم

مدیرکل تأمین اجتماعی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: احداث مرکز رفاهی و مهمانسرا به همراه ساختمان بایگانی راکد از دیگر طرح های تأمین اجتماعی است که با طراحی و نقشه مناسب عملیاتی می شود.

شیرزاد احداث شعبه مستقل تأمین اجتماعی را در مشگین شهر جدا از درمانگاه یادآور شد و گفت: امیدواریم همه این پروژه ها سرانجام مناسبی برای استان اردبیل به همراه داشته باشد.

وی افزود: ۷۹ هزار بیمه شده خاص در استان داریم که در کنار ۱۲۰ هزار بیمه شده اجباری خدمات متنوع به این بیمه شدگان ارائه می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: کارخانجات سبلان پارچه اردبیل در هشت ماهه ۱۴۰۰ لیست کارگران خود را به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ماهانه پرداخت نکرده بود که این بدهی هم‌اکنون به ۳۳ میلیارد تومان رسیده است.وی اظهار کرد: البته هم‌اکنون مدیران اجرایی هیئت حمایت از صنایع کارخانجات با رایزنی‌های به عمل آمده در حال پرداخت این بدهی‌های کلان باقی مانده از صاحب قبلی کارخانه هستند تا مشکلات کارگران اعم از برخورداری بیمه بازنشستگی و بیمه بیکاری برطرف شود.

وی طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان را یادآور شد و اضافه کرد: کارفرمایان کلیه کارگاه های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی، صنفی و دانش بنیان استان تا آخر مردادماه فرصت دارند تا از بخشودگی جرایم تأمین اجتماعی بهره مند شوند.

شیرزاد در مورد طرح بیمه خانوار ایرانی نیز بیان کرد: همه افرادی که از پوشش بیمه ای محروم هستند اعم از زنان خانوار، ورزشکاران، دانشجویان و سایر اقشار در سه سطح و با نازل ترین قیمت می توانند از خدمات بیمه خانوار ایرانی بهره مند شوند.

داشتن سن بالای ۱۸ سال و زیر ۵۰ سال شرط بهره مندی از خدمات بیمه ای

وی شرط بهره مندی از این خدمات بیمه ای را داشتن سن بالای ۱۸ سال و زیر ۵۰ سال اعلام کرد و ادامه داد: در سطح اول پرداختی بیمه شدگان ۶۵۰ هزار تومان برای بازنشستگی و فوت است و در سطح دوم نیز پرداختی ها ۷۶۰ هزار تومان و در سطح سوم ۹۸۰ هزار تومان تعریف شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی اردبیل گفت: در کنار بازنشستگی، تعهد درمانی در این بیمه اختیاری است و افراد با پرداخت ۱۱۹ هزار تومان می توانند از خدمات درمانی تأمین اجتماعی نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار