حسن ویشته در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل دامپزشکی اردبیل به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: ما قدردان تلاش‌های مدیرکل سابق دامپزشکی استان هستیم که به جد پیگیر برخی از طرح ها و پروژه ها نظیر آزمایش مرجع عسل در استان بودند. وی بدنه کارشناسی دامپزشکی ایلام را بسیار توانمند و دارای تجربه و تخصص ارزشمند […]

حسن ویشته در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل دامپزشکی اردبیل به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: ما قدردان تلاش‌های مدیرکل سابق دامپزشکی استان هستیم که به جد پیگیر برخی از طرح ها و پروژه ها نظیر آزمایش مرجع عسل در استان بودند.

وی بدنه کارشناسی دامپزشکی ایلام را بسیار توانمند و دارای تجربه و تخصص ارزشمند دانست و تصریح کرد: به نسبت سایر استان‌ها، اردبیل در کنترل بیماری «آنگارا» و «آنفلوانزای فوق حاد پرندگان» توانست موفق و شایسته عمل کند.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گلایه های مدیرکل سابق دامپزشکی اردبیل را از برخی ناملایمتی‌ها به جا دانست و گفت: سازمان دامپزشکی سه ماه است که دچار سردرگمی عجیب شده و به دلیل انتخاب نشدن وزیر جهاد کشاورزی این سازمان نیز با بحرانی جدی روبه رو شده است.

ویشته استعفای «آقامیری» را برای حضور در انتخابات مجلس اعلام کرد و افزود: امیدواریم با حضور سرپرست و مدیریت این سازمان زمینه پیشبرد بهتر کارها فراهم آید.

وی از تأمین دارو و واکسن مورد نیاز به صورت بومی خبر داد و خاطرنشان کرد: ما زمینه حضور و بازدید کارشناسان حوزه دارویی و واکسن استان اردبیل را در مراکز تولیدی فراهم می آوریم تا شرایط بهتری را در انجام وظایف و مأموریت ها شاهد باشیم.

ویشته ضرورت احیای واحد نظارت بر واردات کالاهای خوراکی و پروتئینی را یادآور شد و اضافه کرد: هر چند عده ای واسطه گر و رانت خوار مخالف احیای این نظارت ها هستند اما سازمان مصر است تا بحث نظارت بر واردات کالاهای خوراکی و پروتئینی انجام شود که قطعا این امر زمینه ارتقای سلامت مردم را نیز فراهم می آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دشمن تلاش می کند تا با باز نگه داشتن مرزهای ورودی کشورمان به کالاهای خوراکی و پروتئینی بدون نظارت برای مردم مشکلاتی را به وجود آورد که قطعا در این زمینه با هوشیاری بیشتری عمل خواهیم کرد.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور به تولید عمده محصولات دارویی و واکسن مورد نیاز کشور در داخل اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا امسال بر تعداد این کارخانه‌ها و مجموعه‌های تولیدی افزوده شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار