مسعود ایرانی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: میزان صادرات ثبت شده از گمرکات استان در هشت ماهه امسال به میزان ۲۱۰ تن بوده که ارزش معادل ۱۰۵ میلیون دلار داشته است. وی تصریح کرد: این میزان صادرات در هشت ماهه امسال نسبت به سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۲ […]

مسعود ایرانی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: میزان صادرات ثبت شده از گمرکات استان در هشت ماهه امسال به میزان ۲۱۰ تن بوده که ارزش معادل ۱۰۵ میلیون دلار داشته است.

وی تصریح کرد: این میزان صادرات در هشت ماهه امسال نسبت به سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۲ درصد و از لحاظ وزن ۹ درصد رشد نشان می دهد.

در مسیر تعامل و پیشرفت بیشتر در حوزه صادراتی قرار گرفتیم

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: عمده این صادرات را محصولات کشاورزی به ویژه سیب زمینی، پیاز، کاشی، سرامیک و مصالح ساختمانی تشکیل می دهد که به کشورهای آذربایجان، روسیه، بیلاروس و حوزه قفقاز صادر شده است.

ایرانی افزود: صادرات از گمرک بیله سوار نیز رشد ۳۶ درصدی از لحاظ وزن و ۴۵ درصدی از لحاظ ارزش داشته که نشان از روند صعودی صادرات محصولات متنوع از استان به کشورهای منطقه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در مسیر تعامل و پیشرفت بیشتر در حوزه صادراتی قرار گرفتیم و در نقطه مقابل واردات نیز روند کاهشی داشته است.

واردات استان از لحاظ وزن ۱۷ درصد و ارزش ۳۴ درصد کاهش داشته است

ایرانی اضافه کرد: با هدف رسیدن به خودکفایی کشور با تولیدات داخلی میزان واردات استان از لحاظ وزن ۱۷ درصد و ارزش ۳۴ درصد در هشت ماهه امسال کاهش داشته است.

وی بیان کرد: سعی بر این است تا با صادرات بیشتر ارزآوری به کشور را انجام دهیم و در کنار آن صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

احیای ۲۰۰ واحد صنعتی راکد در اردبیل

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: از پنج سال پیش احیای صنایع راکد و نیمه تعطیل در استان اردبیل آغاز شده و این روند همچنان ادامه دارد.

ایرانی تصریح کرد: ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در این مدت احیا شده و در ریل توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.

وی گفت: با تلاشی که دولت سیزدهم داشته در این مدت ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان اردبیل احیا شده و کار گسترده در این بخش ادامه دارد.

ایرانی از شناسایی سرمایه گذاران واقعی و اهلیت سنجی آنها خبر داد و افزود: در کنار واگذاری پروژه ها به سرمایه گذاران حقیقی، دولت سعی کرده تا در تأمین مواد اولیه و پرداخت تسهیلات نیز یاریگر فعالان این حوزه باشد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار