مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با رد شایعات مبنی بر کاهش سهمیه آرد نانوایی‌ها و تغییر در الگوی ارائه شده نان به مردم اظهار کرد: نه تنها میزان توزیع آرد به نانوایی‌ها کاهش نیافته بلکه بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها یک‌هزار تن به سهمیه نانوایی‌های استان اردبیل به ویژه شهر اردبیل افزوده شده است.

به گزارش پایگاه خبری آذرمغان، در بازدید میدانی از سطح شهر به ویژه نانوایی‌ها شاهد تشکیل صف‌های طولانی برای خرید نان از سوی مردم و نارضایتی عمومی از کاهش سهمیه آرد تخصیصی به نانوایی‌ها بودیم که مسئولان این موضوع را رد می‌کنند.

در حالی که در اکثر نانوایی‌ها در ۲ هفته اخیر صف‌های طولانی برای تهیه نان به ویژه لواش شکل گرفته و مسئولان از افزایش سهمیه آرد ۲۰ نانوایی در اردبیل و شبانه‌روزی شدن ۲۶ نانوایی برای تولید و عرضه نان لواش و فروش در فروشگاه‌ها خبر می‌دهند اما همچنان صف‌های طویل گلایه‌های مردمی را به همراه داشته و عده‌ای از وضعیت پیش آمده به شدت ناراحت هستند.

صف‌های طولانی نان و گلایه‌های مردم

در این میان افزایش قیمت برنج در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان نیز به ناهمگون شدن تعادل پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان نان منجر شده و به نوعی اقبال برای خرید و تقاضای نان را افزایش داده است.

اما بررسی‌های میدانی از طولانی شدن صف‌های نان نسبت به دوره‌های گذشته و کاهش تعداد واحدهای نانوایی در سطح شهر و محلات مختلف حکایت می‌کند و این در حالی است که به گفته مسئولان هیچ تغییری در سهمیه آرد نانوایی‌ها رخ نداده و تعطیلی برخی از نانوایی‌ به دلیل کمبود آرد حکایت دیگری است که مردم در اظهار نظرهای خود مطرح می‌کنند.

بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها یک‌هزار تن به سهمیه نانوایی‌های استان اردبیل اضافه شده است
اما مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با رد شایعات مبنی بر کاهش سهمیه آرد نانوایی‌ها و تغییر در الگوی ارائه شده نان به مردم اظهار کرد: نه تنها میزان توزیع آرد به نانوایی‌ها کاهش نیافته بلکه بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها یک‌هزار تن به سهمیه نانوایی‌های استان اردبیل به ویژه شهر اردبیل افزوده شده است.

صف‌های طولانی نان و گلایه‌های مردم

علی نوبخت تصریح کرد: در استان اردبیل ۲ هزار و ۹۹۸ واحد نانوایی فعالیت می‌کنند که بخش عظیمی از آنها با دریافت سهمیه روزانه پخت نان را انجام داده و در موعد مقرر نیز عرضه نان به مردم انجام می‌شود.

وی گفت:‌ علاوه بر تخصیص سرانه آرد استان که ۱۵ هزار تن است، یک‌هزار تن نیز در هفته‌های اخیر بر این سهمیه افزوده شده و ما به رغم بالا بردن سهمیه تخصیصی همچنان با صف‌های طولانی برای تهیه نان اقشار مختلف روبه‌رو هستیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل افزود: به نظر می‌رسد بخشی از آرد تحویلی به نانوایی‌ها به جای آن که تبدیل به نان شود، خارج از شبکه عرضه می‌شود که در این زمینه قرار شده مسئولان تدبیری بیشتر بیندیشند.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای ۱۰۰ واحد نانوایی علاوه بر سهمیه معمول، اضافه سهمیه آرد نیز تزریق شده تا با پخت نان شبانه‌روزی در سطح استان به نیاز مردم پاسخگو بوده و بخشی از تولیدات نیز از طریق فروشگاه‌ها عرضه شود.

وی تفاوت قیمت آرد صنف و صنعت با نان سنتی را ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان اعلام کرد و ادامه داد: دولت تلاش می‌کند تا با آزادسازی نرخ آرد این تعادل را در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان حفظ کند.

نوبخت اضافه کرد: هم اکنون هیچ نانوایی نمی‌تواند آرد خود را بفروشد چرا که نظارت‌ها تشدید و به شکل گسترده انجام می‌شود.

هیچ مشکلی در تأمین آرد مورد نیاز نانوایی‌ها و فعالیت شبانه‌روزی آنها نداریم
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز به شلوغی نانوایی‌ها برای خرید نان از سوی مردم اشاره کرد و گفت: این شلوغی‌ها به این دلیل است که قبل از اجرای طرح جدید نان در همه جا یافت می‌شد و نان فانتزی نیز ارزان بود ولی در حال حاضر برخی تغییرات را شاهد هستیم ولی سعی کردیم تا به اندازه کافی در سوپرمارکت‌ها نان لواش تأمین شود.

صف‌های طولانی نان و گلایه‌های مردم

رامین صادقی افزود: با لغو تعطیلی ۱۴ و ۱۵ خرداد همه نانوایی‌های استان به پخت نان در هفته جاری و هفته آینده خواهند پرداخت و ما هیچ مشکلی را در تأمین آرد مورد نیاز نانوایی‌ها و فعالیت شبانه‌روزی آنها نداریم و حتی آمادگی داریم به صورت فوق‌العاده و در قالب نانوایی‌های جدید نیز پخت نان و عرضه آن را انجام دهیم.

در هرحال این روزها مردم اردبیل بیش از پیش وقت و زمان خود را در صف های نانوایی ها سپری می کنند و شاید در این میان جو روانی حاصل از جراحی اقتصادی دولت نیز می تواند تاثیرگذار باشد!!

انتهای پیام/

منبع