علی نوبخت در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، با بیان اینکه تاکنون ۱۶۸ قرارداد، کشاورز در قالب یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی آبی و دیم اطلاعات خود را در سامانه ثبت کرده‌اند، گفت: هر کشاورز با کد ملی و تلفن همراه خود می‌تواند در این طرح نسبت به عقد قرارداد […]

علی نوبخت در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، با بیان اینکه تاکنون ۱۶۸ قرارداد، کشاورز در قالب یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی آبی و دیم اطلاعات خود را در سامانه ثبت کرده‌اند، گفت: هر کشاورز با کد ملی و تلفن همراه خود می‌تواند در این طرح نسبت به عقد قرارداد با شرکت بازرگانی دولتی ایران اقدام کند.

وی در مورد مزایای اجرای این طرح تصریح کرد: خرید محصول تولیدی از کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران موجب کاهش ریسک تولید و بازار و ثبات درآمد برای کشاورزان است که سود حاصل از اجرای این طرح نیز در راستای حفظ امنیت غذایی برای مردم است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل افزود: کشاورزان استان اردبیل با ثبت‌نام در این طرح و اجرای کشاورزی قراردادی، از ۲۰ درصد تخفیف در حق بیمه و انجام تسویه حساب نهایی در زمان تحویل محصول سود خواهند برد.

نوبخت در مورد هزینه کرایه حمل محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: در این طرح به ازای تحویل هر تن محصول به مراکز خرید تضمینی، مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه کرایه حمل محصول به کشاورز تخصیص می‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نیز انتظار می‌رود با توجه به اجرای طرح کشاورزی قراردادی، در کشت محصولات گندم و دانه‌های روغنی شاهد استمرار و ادامه خوداتکایی و دستیابی به جهش در رشد تولید محصولات اساسی کشاورزی باشیم.

نوبخت بیان کرد: کشاورزان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به آدرس gtc.ir اپلیکیشن کشت قراردادی را بر روی گوشی خود دانلود و نصب کرده و در سامانه ثبت‌نام کنند تا از مزایای آن برخوردار شده و در صورت لزوم می‌توانند به منظور کسب اطلاعات لازم از طریق تماس با شماره تلفن ۳۳۲۳۳۲۰۰ با کارشناس اداره کل غله استان اقدام کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر