حسین قدیمی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: هر چند در استان اردبیل در تأمین برق صنایع مشکلی وجود ندارد و روز به روز نیز مصرف این بخش افزایش پیدا می کند اما برای کاهش دغدغه صاحبان صنایع ساخت نیروگاه های تأمین انرژی به همت صاحبان صنایع در دستور کار […]

حسین قدیمی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: هر چند در استان اردبیل در تأمین برق صنایع مشکلی وجود ندارد و روز به روز نیز مصرف این بخش افزایش پیدا می کند اما برای کاهش دغدغه صاحبان صنایع ساخت نیروگاه های تأمین انرژی به همت صاحبان صنایع در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۶ درصد برق مصرفی در استان اردبیل متعلق به واحدهای صنعتی است و همچنان توسعه زیرساخت ها را در شهرک ها و نواحی صنعتی شاهد هستیم.

۴۳ درصد مصرف استان در بخش خانگی متعلق به بخش سرمایشی است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: بر اساس مصوبات سفر رئیس جمهور در دور اول احداث پست ۶۳ کیلوولت در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل آغاز شد که این پروژه آماده بهره برداری است و مشکل نوسانات برق شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل رفع خواهد شد.

وی به ناترازی تولید و مصرف انرژی در سطح جهان و کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: با ساخت نیروگاه که هزینه بر است، نمی توان این ناترازی را به نقطه تعادل رساند بلکه بهتر است الگوهای مصرف بهینه مورد توجه مشترکان قرار گیرد.

قدیمی تلاش تولیدکنندگان وسایل خانگی به ویژه کولرها را در مصرف کم انرژی یادآور شد و خاطرنشان کرد: ۴۳ درصد مصرف استان در بخش خانگی متعلق به بخش سرمایشی است که در مناطق گرمسیر و فصل تابستان شاهد اوج مصرف انرژی در این حوزه هستیم.

خاموشی با برنامه نداریم

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل با بیان اینکه سال گذشته هیچ گونه خاموشی در بین مشترکان خانگی اعمال نشد، اضافه کرد: با تاکید وزیر نیرو و شرکت توانیر هیچ برنامه ای برای خاموشی در تابستان امسال نداریم.

وی بیان کرد: با مدیریت مصرف قطعا تابستان کم حاشیه ای را سپری خواهیم کرد و سعی ما بر پایداری منابع انرژی و توزیع و تأمین آن از طریق شبکه سراسری است.

قدیمی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ساخت نیروگاه های گازی، برقی و نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر در اولویت برنامه های مسئولان استان است که به ظرفیت تولید یک هزار و ۴۰۰ مگاوات استان افزوده شود.

وی تصریح کرد: اصلاح و بهینه سازی شبکه برق دیگر برنامه شرکت توزیع استان است که سال گذشته ۷۲ میلیارد تومان و امسال نیز ۶۰ میلیارد تومان در قالب طرح «بهارستان» برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.

هیچ برنامه ای برای کابل کشی زمینی نداریم

قدیمی گفت: تمام شهرهای استان به غیر از مشگین شهر به شبکه سراسری متصل شده و امسال تلاش می کنیم تا مشگین شهر را نیز به شبکه سراسری متصل کنیم تا کمترین دغدغه را در تأمین برق این مناطق شاهد باشیم.

وی ارتقای تعداد فیدرهای برق استان را از ۱۰۵ به ۱۱۵ مورد یادآور شد و افزود: به تدریج خاموشی های با برنامه را نیز با استفاده از سیستم خط گرم اجرا می کنیم و در مناطق مختلف استان اجرای پست های ۶۳ کیلوولت در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل خاطرنشان کرد: هیچ برنامه ای برای کابل کشی زمینی نداریم ولی در تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار تاکنون ۵۰ درصد شبکه تبدیل وضعیت شده و از سه هزار کیلومتر شبکه برق استان یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر نیز امسال به مناقصه رفته تا زمینه ارتقای خدمات رسانی را در این بخش شاهد باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار